Gummistopper till granat, tips?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
HappyCamper

Gummistopper till granat, tips?

Inlägg av HappyCamper »

Den däringa gummistoppern som flyger iväg och kostar dollars varje gång man skjuter.... Någon som har en bild på hur man kan förhindra detta och kunna återanvända..

En kille på helgens söndagsspel i Höör sa att man kunde montera en tunn wire på granaten och vidare till stoppern, har spånat en del på det och det är ju inget konstigt för den som har verktyg till det :)

Denna sporten är ju dyr så det räcker och blir över ändå. Har NI några ide'er??

Gwlyddyn

Re: 40 Mike-Mike......

Inlägg av Gwlyddyn »

Eh.. Vilken granat är det du använder? Mina Madbull hade då ingen "gummistopper".

HappyCamper

Re: 40 Mike-Mike......

Inlägg av HappyCamper »

Paxz

Re: Gummistopper till granat, tips?

Inlägg av Paxz »

Fixade topic så fler kan hjälpa till.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

bobo

Inlägg av bobo »

frystejp borde funka, inte för seg å inte för svag heller :)

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Såg på evike i en video att dom använde tejp över det istället för stopper.

HappyCamper

Inlägg av HappyCamper »

Topic : Tack!

Frystape, gaffa..... Visst...Det funkar och håller plasten i styr. Men där blir för mycket/lite motstånd vid avfyrning. Vid test nu på kvällen så når jag NÄSTAN dubbelt så långt med orginal stoppern.

Som jag förstog så hade Soldaten i fråga borrat in i granatens överdel och fäst en tunn Wire i hålet med en försänkt skruv och sedan ut till stoppern med vad jag förstog en bricka innuti och en stopp så inte brickan släpper iväg stoppern. Allt detta verkar ju inte vara raketforskning direkt.....Den svåra biten blir ju att få wiren att stanna vid skruven. undrar om jag inte ska testa med att borra, gänga och smälta ner lödtenn i hålet som jag fäster wiren med. Hålet måste ju gängas så tennet har något att bita i då det inte parar sig så bra med aluminium......Detta får dock ske imorgon på jobb, har inte verktygen med mig hem.

Och ja.... Jag har mätt ut borran så jag inte borrar ner i gas kanalerna :)

Om det funkar så lägger jag upp bilder på tillverkningen av en "Stopper-Stopp" :D

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Har sett dom funka ypperligt med gaffa som bara löst sitter på (ända sedan dessa först började komma ut på marknaden). Funkade alltid utmärkt, om du inte kör fast allt för kung å fosterland så bör du inte märka någon skillnad. Alt. använd nån "mesigare" tejp.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Vad är det för typ av granater? Tejpen använde dom till rätt kraftiga Co2 granater. Såg ut som att dom hade rätt bra räckvidd trots tejpen...

gsa bengan

Inlägg av gsa bengan »

En polare stoppar en papperstuss i fronten. Funkar för honom...

Skriv svar