G36 - Bytt hopupgummi, skjuter 2 bulor i taget
G36 - Bytt hopupgummi, skjuter 2 bulor i taget
Som topic lyder. Jag bytte hopupgummi i min JG G36c till det fina vitgenomskinliga Guarder-gummit som så många talat väl om. Efter bytet skjuter dock bössan hela tiden 2 kulor i taget.
Jag kan inte se att jag monterat fel, även om det är jäkligt tight då huset ska över gummit på pipan, såpass att jag fettat in gummits utsida för att få dit det hela.
Inspekterar jag närmre vid avfyrning syns att två kulor pressats in i gummit - en fastnar vid hopup-bulan, och den andra lägger sej tätt bakom. Jag har för mig att gummits "mun" skulle hindra kulan att trilla in mot hopupen innan nozzlen petar fram den, stämmer inte det?
Madbull beskrivet det fel jag upplever mej ha, i sin shark-reklam; http://www.madbullairsoft.com/doc/MadBu ... cking1.jpg
Men.. mitt gummi är ju alldeles nytt. Och gummit som satt från början var ju inget hajgummi, men det fungerade ändå.
Har jag missat nåt? Monterat knasigt ändå?
Jag kan inte se att jag monterat fel, även om det är jäkligt tight då huset ska över gummit på pipan, såpass att jag fettat in gummits utsida för att få dit det hela.
Inspekterar jag närmre vid avfyrning syns att två kulor pressats in i gummit - en fastnar vid hopup-bulan, och den andra lägger sej tätt bakom. Jag har för mig att gummits "mun" skulle hindra kulan att trilla in mot hopupen innan nozzlen petar fram den, stämmer inte det?
Madbull beskrivet det fel jag upplever mej ha, i sin shark-reklam; http://www.madbullairsoft.com/doc/MadBu ... cking1.jpg
Men.. mitt gummi är ju alldeles nytt. Och gummit som satt från början var ju inget hajgummi, men det fungerade ändå.
Har jag missat nåt? Monterat knasigt ändå?
-
Re: G36 - Bytt hopupgummi, skjuter 2 bulor i taget
Kolla så att gummit inte hamnat för långt in på innerpipan, då får man den effekten.....
Ja, det är inte alls omöjligt. Iom att det är så ofantligt tight då hopuphuset ska tryckas över pipan, så läggs ju mycket tryck även på gummit, som då sannolikt åker för långt in på pipan - "munnen" fläks upp.
Hur kan jag motverka det?
Hur kan jag motverka det?
-
Re: Sv: G36 - Bytt hopupgummi, skjuter 2 bulor i taget
Man får lirka in pipan... in några cm och sen dra ut den ett uns.... Vrid pipan samtidigt som du lirkar in den....
Det är det problemet jag alltid har, "den" är för tjock och hålet är för tight och det är svårt och kräver nästan våld och kraft att köra in den, och då spricker gummit oftast. Och följderna kan bli jobbiga.
Lösningen från himlen heter glidmedel, och mera glidmedel. Smörj utanpå gummit så brukar det gå att pressa in den utan att spräcka gummit.
Lösningen från himlen heter glidmedel, och mera glidmedel. Smörj utanpå gummit så brukar det gå att pressa in den utan att spräcka gummit.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
hear hear, frange
Visst går det hela på med lite försiktighet. Det verkar dock inte spela nån roll. Kulorna faller ju rakt igenom gummit även då det inte är monterat, och även då det sitter på pipan utan huset.
För visst ska väl gummit vara snäppet trängre än kulans vidd, så att kulan stoppas upp?

Visst går det hela på med lite försiktighet. Det verkar dock inte spela nån roll. Kulorna faller ju rakt igenom gummit även då det inte är monterat, och även då det sitter på pipan utan huset.
För visst ska väl gummit vara snäppet trängre än kulans vidd, så att kulan stoppas upp?
-
Testat att ställa hela hopen när du monterat gummit? Alltså skruva på ratten som gör när man vill få mer hop effekt...
-
Menar du bokstavligen glidmedel, eller bara silikonspray?frange skrev:Lösningen från himlen heter glidmedel, och mera glidmedel. Smörj utanpå gummit så brukar det gå att pressa in den utan att spräcka gummit.

Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Frange: 
Twinkle: Oviktigt, båda delarna fungerar.
Själv använder jag: http://www.apoteket.se/privatpersoner/r ... uid=225696 på alla gummidelar.
100% Silikonolja,
Masserar man in det i ett hop-up gummi så håller det i en massa tusen bul mer än det skulle gjort från början!
//BG

Twinkle: Oviktigt, båda delarna fungerar.
Själv använder jag: http://www.apoteket.se/privatpersoner/r ... uid=225696 på alla gummidelar.
100% Silikonolja,
Masserar man in det i ett hop-up gummi så håller det i en massa tusen bul mer än det skulle gjort från början!

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
Hade detta problem då jag bytte till samma gummi + precpipa på min TM G36, fast den sköt bara dubbelt på Semi och titt som tätt på auto, efter lite bulor har gått igenom bössan så dubbelmatar den inte längre, eller nån gång hände det senaste spelet.
ZE NOODLE PATRASK