Säkring i Cyma 048
Säkring i Cyma 048
God förmiddag!
Jag har precis fått hem min Cyma 048 och är sjukt nöjd! Dock tycker jag att deras placering av säkring är ruskigt dålig. Det är svårt att böka in ett batteri i stocken pga detta. Därför tänkte jag eventuellt ta bort säkringen helt och löda på deanskontakterna. Pros & Cons? Fattar att säkringen finns där av en anledning men jag har aldrig varit med om att den löser ut..
Jag har precis fått hem min Cyma 048 och är sjukt nöjd! Dock tycker jag att deras placering av säkring är ruskigt dålig. Det är svårt att böka in ett batteri i stocken pga detta. Därför tänkte jag eventuellt ta bort säkringen helt och löda på deanskontakterna. Pros & Cons? Fattar att säkringen finns där av en anledning men jag har aldrig varit med om att den löser ut..
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=686
Re: Säkring i Cyma 048
Och den dagen säkringen behöver lösa ut pga. kortslutning eller dylikt så kommer du få kabelbrand istället eller elda upp någon annan vital del av systemet.
Försök flytta på säkringen istället?
Försök flytta på säkringen istället?
Av mina +20 bössor, varav alla saknar säkring, har ingen brunnit.
Slutar bössan reagera, släpp avtryckaren.
Du kan lugnt ta bort säkringen. Finns ingen anledning att ha den kvar.
Slutar bössan reagera, släpp avtryckaren.
Du kan lugnt ta bort säkringen. Finns ingen anledning att ha den kvar.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!
Team Awesome - vi är, du är ej!
Säkringen i en av mina VFC's gick nästan med en gång efter jag fick den.. Jag tar aldrig bort säkringar ur elapparatur.. De spar dej en himla massa problem, tid och pengar för en billig peng.
-
Köp en bilsäkring eller vad det heter, en sån där liten.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Jag har haft min cm048m sedan våren 2009. Jag tog bort säkringen det första jag gjorde och har alltid kört med Lipo-batterier med m120+ fjäder. Jag har aldrig haft något problem med bössan alls. Inga låsningar, inga eldavbrott, inga kabelbränder. Du kan lugnt ta bort säkringen och köra utan.
Ta bort säkringen och släpp avtryckaren om bössan skulle börja strula....
-Skickat från min brödrost-
Det hjälper bara att släppa på avtryckaren om kortslutningen sker mellan SA och motor, inte mellan SA och batteri.
Jobbar på Röda Stjärnan
Använder man 1.5mm^2 kablage och drar kablaget med lite finess så kan man undvika trasiga kablar.
Personligen tycker jag att det är lättare att ha sönder kablar i buffertuben på en M4a än i en Kalashnikov..
Rättare sagt, jag har bara kortslutit en M4 hittills
Tar du bort säkringen, löd om hela kablaget till grövre kablar på samma gång så är det grönt!
//BG
Personligen tycker jag att det är lättare att ha sönder kablar i buffertuben på en M4a än i en Kalashnikov..
Rättare sagt, jag har bara kortslutit en M4 hittills

Tar du bort säkringen, löd om hela kablaget till grövre kablar på samma gång så är det grönt!
//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
Men grövre kablar ökar ju risken för skavda kablar :3 Bättre isolering däremot..
Jobbar på Röda Stjärnan