Gas shotguns.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
viggo3000
Inlägg: 24
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:05 am

Gas shotguns.

Inlägg av viggo3000 »

Jag är sugen på att börja lira igen. Jag brukade lira uteslutande med spring shotguns som använder tm 3 shot system. Nu har det ju kommit en del kopior på tm´s gas shotguns. Får man mer prestanda ur gas varianterna eller är det lika bra att fortsätta lira fjäderpump på sommaren ?

Användarvisningsbild
Cediop
Inlägg: 18
Blev medlem: tis apr 18, 2017 6:46 am

Re: Gas shotguns.

Inlägg av Cediop »

Gissar att du tänker på typ secutor tm-kloner?

Känner två stycken som har haft sådana gashagel, och ingen av dem fungerade speciellt bra. Skulle säga att det berodde då på dålig kvalitetskontroll, men detta var för ett år sedan så den kan ju mot alla odds ha förbättrat sig.

Man får det man betalar för oftast. Vill du ha ett gas hagel, köp en tm, leta begagnat så får du bättre hagel med mer grejen än skräpklonerna nya. Men en bra springer är enklare att ha att göra med och mer pålitlig hur man än vänder och vrider på det än gas, gas kräver omsorg och det är ett helvete att plocka isär dem :roll:
I den perfekta världen är allt RS, är bara plånboken som säger stop allt för ofta...
IG: Cediop_M04

viggo3000
Inlägg: 24
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:05 am

Re: Gas shotguns.

Inlägg av viggo3000 »

Det var största anledningen till att jag gick från aeg till hagel. Inge mek. Inga batterier osv. Tror att jag fortsätter med fjäder.

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Gas shotguns.

Inlägg av MODDAN »

Kan varmt rekommendera CAM870-haglen från APS. Enkel och robust mekanik, gas-i-hyls-design, så har du hylsor kan du skjuta, samt att de är väldigt realistiska. Det enda negativa jag har att säga om dem är att hylsfånget som följer med är skräp. Men PPS hylsfång går lätt att få på. Bara att köpa ett par sprintar för siktesbas och borra hålen lite större:
https://www.youtube.com/watch?v=7e-3kycHr_8
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Skriv svar