Söker "KZ Offset Flashlight Mount"-kopia som visas i tråden.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
grimm

Söker "KZ Offset Flashlight Mount"-kopia som visas i tråden.

Inlägg av grimm »

Hej.

http://www.khmountain.com/airsoft/produ ... ts_id=2275

Jag köpte för ungefär en månad detta fäste hos khmountain, satte den på min ultimak/AIMS och blev väldigt nöjd. Min hand och tumme trivdes väldigt bra med höjden på ficklampan. la därför en ny order på 2 till, till mina AKS74U's för att kunna sätta lampa på dessa också, med minimalt krångel. Grejjen är att som synes, är det ingen lös låsbit så man behöver därför ha en öppen sida på rälsen för att fästa det. På en AKS74U, med ultimak, så är det som bekant inte möjligt att glida på från någon av ändarna, och man måste därför ta loss hela ultimaken för att montera detta fäste. Detta säger jag för att undvika "flytta bara över det du har" kommentarer.. Det hade varit en bra lösning om rälsen hade varit öppen, men jag vill undvika att skruva av och på, då det sliter gängor och skruvar i onödan.

Jag la därför nyligen en order hos khmountain på två exemplar till av detta lampfäste: Khmountain återkom just och sa att de bara hade ett fäste kvar, så de skickar det och för tillbaka mellanskillnaden.. Så jag undrar helt enkelt om någon vet någon annan butik som kan ha detta i lager? Jag har kollat de större shopparna som ehobbyasia, wgc, airsoftglobal, redwolfairsoft, men ingen av dessa har detta fäste. Jag hittar bara orginalet i amerikanska vapenshoppar, när jag använder google, som inte ens skickar hit om jag skulle varit intresserad av det, vilket jag inte är av mina egna skäl. Så kan någon tippsa om ni sett kopian nån annanstans, vore jag väldigt tacksam. Jag är inte intresserad av de andra liknande lösningarna jag sett på marknaden, då de kommer antingen lite för högt, eller har för stor klämyta. Ficklampan jag använder är väldigt kort, så en bredare klämyta riskerar att låsa fast klick-delen också, vilket försvårar batteribyten.

MVH,
grimm

4 september 2012, 15:07:

Ja men se där ja... Just skrivit det långa inläget och besöker airsoft-club.com. De hade förvisso i sortementet, men slutsåld. Fann dock produktens "riktiga" namn där "Army Force 1"/25mm Offset Flashlight Laser QD Mount", och vidare sökning gav resultat att flertalet butiker har i lager.. Så nu vet ni det!