Kamera på m4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
OSSI
Inlägg: 2
Blev medlem: ons okt 18, 2017 10:11 am

Kamera på m4

Inlägg av OSSI »

Tjänare. Går tankarna att mounta en kamera på min M4. Tänkte mest kolla om någon här inne gjort samma sak och undrar då självklart vilken kamera, hur du fäste den och självklart om det blev ett störmoment eller om det känns naturligt

Droopfy
Admin
Inlägg: 314
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:52 pm

Re: Kamera på m4

Inlägg av Droopfy »

Finns en liiiten kamera som heter SQ10.
Som ett par sockerbitar i storlek. Kostar någon dryg hundralapp på wish.
Det kanske kan vara något om du vill ha den så diskret som möjligt.

Har en själv, fast ska sitta i ett värmesikte, så jag har inte monterat den eller testat den på bössan. Bör ju gå att hitta på kreativa monteringsmetoder.

Hade förr en gopro, men dom blir väl stora.

//Simon
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

OSSI
Inlägg: 2
Blev medlem: ons okt 18, 2017 10:11 am

Re: Kamera på m4

Inlägg av OSSI »

Ja jag tycker också att det blir för stort med en gopro även om dom är ganska små i alla fall. Sen är det ju så att jag helst inte köper en utifall att man får ett olyckligt skott på den. Visst det finns ju skydd för den men tål det skyddet ett skott? Har man otur så kan det ju bli dyrt menar jag.

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Kamera på m4

Inlägg av Erebus »

Kör med Novritsch Zoomcam som kommer med fästa för railen på min 416, den stör normalt inte mig med dom siktena jag kör på den, dock så kan det bli problem med vissa sikten om dom ligger för lågt/nära railen.

Skriv svar