WELL R2 scorpion problem

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
EIN Berlin
Inlägg: 2
Blev medlem: fre jun 29, 2018 7:21 am

WELL R2 scorpion problem

Inlägg av EIN Berlin »

Har nyligen fått en R2 Scorpion från WELL, från vad jag vet är att det är en gammal model men om någon vet något om den så undrar jag hur man får igång den, batteriet är inte trasigt men själva vapnet verkar inte ha någon funktion. Varken Auto elr semi gör något.

Vet inte hur en"Fuse" ska se ut om den råkar vara trasig eller ej, dessutom vart kan man få tag i dessa så kallade Fuse? Är väldigt ny på att hantera Airsoft men annars har jag kollat mycket spel och reviews på airsoft, aldrig innuti en airsoft och troubleshooting's

EIN Berlin
Inlägg: 2
Blev medlem: fre jun 29, 2018 7:21 am

Re: WELL R2 scorpion problem

Inlägg av EIN Berlin »

Uppdatering: Gjorde en forskning på vapenet och upptäckt att AEG's har glassäkringar, kan det vara möjligt att den bränt ut även om den ser normal ut?

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: WELL R2 scorpion problem

Inlägg av MiqaFox »

Om säkringen ser normal ut, så är den nog det. Alternativ som finns för att kolla om säkringen är felet:
- Har du en multimeter så är det bara att kontrollera den.
- Du kan även koppla ihop kontakterna där ändarna på säkringen ska sitta (d.v.s. utan säkringen) och prova att avfyra efter det. Om det funkar då så var säkringen dålig.
- Byta den och se om det blir bättre.

Om du hör ett litet klick som om motorn rör sig en liten bit när du trycker av så kan du fått en låsning i växellådan. Löses enklast med att koppla in ett starkare batteri.

Annat som kan vara problem är ett igensotat switch assembly. Vet inte hur det är konstruerat på en Scorpion, men är det som på en AEP-pistol så är det ganska sannolikt.

Hur vet du att det inte är något fel på batteriet?
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Skriv svar