Kulor rullar ut efter fjäderbyte

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Bear
Inlägg: 3
Blev medlem: fre maj 18, 2012 5:52 am

Kulor rullar ut efter fjäderbyte

Inlägg av Bear »

Har en ICS Transform CXP UK1, bad Röda Stjärnan byta fjäder och sen dess rullar det ut kulor oavsett vad hop up är inställd på efter jag har skjutit, plus ibland kommer det två eller tre kulor när jag skjuter på semi. Idéer på vad problemet kan vara? Den gjorde inte så här innan fjäderbyte.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Kulor rullar ut efter fjäderbyte

Inlägg av Gwlyddyn »

Jag skulle kontakta Röda Stjärnan. Det verkar ju inte bättre än att felet uppkom när dom skruvade med bössan.

Bear
Inlägg: 3
Blev medlem: fre maj 18, 2012 5:52 am

Re: Kulor rullar ut efter fjäderbyte

Inlägg av Bear »

Kan ju vara bäst så förstås.

Elvin
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jun 12, 2018 6:46 pm

Re: Kulor rullar ut efter fjäderbyte

Inlägg av Elvin »

Bear skrev:
mån maj 14, 2018 4:20 am
Har en ICS Transform CXP UK1, bad Röda Stjärnan byta fjäder och sen dess rullar det ut kulor oavsett vad hop up är inställd på efter jag har skjutit, plus ibland kommer det två eller tre kulor när jag skjuter på semi. Idéer på vad problemet kan vara? Den gjorde inte så här innan fjäderbyte.
Hej, jag har samma problem vid fjäder byte, har du fixat det ?

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: Kulor rullar ut efter fjäderbyte

Inlägg av Oerlikon »

Bytte du till en svagare fjäder och kör med 11,1 volt så kan det bli dubbelskott på semi pga att gearboxen går för lätt och inte hinner stanna och går ett varv för mycket på semi.

Bear
Inlägg: 3
Blev medlem: fre maj 18, 2012 5:52 am

Re: Kulor rullar ut efter fjäderbyte

Inlägg av Bear »

Elvin skrev:
tis jun 12, 2018 6:49 pm
Hej, jag har samma problem vid fjäder byte, har du fixat det ?
Min bössa har blivit ännu konstigare nu att det alltid kommer ut tre kulor på första skottet o jag har tappat 20 meter i sekunden så det blir ett besök hos Röda Stjärnan. O jag kör med 7.4 batteri.

Elvin
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jun 12, 2018 6:46 pm

Re: Kulor rullar ut efter fjäderbyte

Inlägg av Elvin »

Oerlikon skrev:
tis jun 12, 2018 7:39 pm
Bytte du till en svagare fjäder och kör med 11,1 volt så kan det bli dubbelskott på semi pga att gearboxen går för lätt och inte hinner stanna och går ett varv för mycket på semi.
Jag har testat med båda 11.1 och 7.4.

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: Kulor rullar ut efter fjäderbyte

Inlägg av Oiric »

Det låter som att något är knas med hopen.

Kan vara så att gummit sitter fel, inte sitter på alls, saknar nub eller liknande. Inte för att de borde ha pillat något på hopen, men man vet ju aldrig vad som kan ha hänt.

Eller så har de missat fjädern som drar tillbaka tappetplate (som håller i nozzle).
Ta ut magasin och kulor, vänd bössan uppochned, kolla ned i hophuset och tryck av. Kontrollera så att nozzle (den biten från gearbox som går in i hophuset) faktiskt rör sig först bakåt och sedan framåt (osv).

Annars är det bara att lämna tillbaka för backjobb.

Skriv svar