AK5D - batterifix

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Piratesque
Inlägg: 36
Blev medlem: tor mar 15, 2018 7:23 pm

AK5D - batterifix

Inlägg av Piratesque »

Funderade hur man skulle göra det enklare att få i och ur batterierna i en AK5D då den har betydligt mindre utrymme än C-modellen. En tanke var att köra en separat batteribox men dels tog vissa enbart specialbatterier samt man måste ha en kabel utanför vapnet som kan även om risken är liten fastna i olika objekt och slitas av. I mitt fall ville de medföljande batterifästena inte sitta kvar på pipan när man trädde på stocken utan åkte omkring med följd att kablar och ibland även batteriet klämdes förutom att det tog en evighet att få ihop allt.

När jag så satt med ett annat projekt, sydde på kardborrar på en liten förstahjälpenväska, slog det mig att varför inte fästa batterierna med kardborre:

1. Sätt fast kardborren på sidan av batteriet, jag använder nunchuk-typ så fäste på båda batterierna självhäftande kardborre:

Bild

2. Ta sedan den mjuka delen och fäst på pipan:

Bild

3. Slutresultat och mycket enklare att sätta fast stocken utan att allt far omkring inuti. Denna lösning fungerar iaf för mig, kanske för någon annan också:

Bild

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: AK5D - batterifix

Inlägg av Callahan »

Riktigt smart och enkel lösning!
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Skriv svar