Kulan skruvar åt vänster

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Kulan skruvar åt vänster

Inlägg av Darkburrow »

Topic förklarar lite, men när jag skjuter så skruvar kulan åt vänster, utan hopup och med hopup, jag tog ur hopup och plocka isär för att se om det va nåt men allt där verkar vara som det ska och pipan ser ut att vara rak, ser rak ut med öga och när jag rullar det mot glasbord, inge vobbel, kan det vara mikroskopiskt ?

Om nån har nå hum om vad som felar så säg gärna till, vill ju kunna skjuta rakt :D

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Kulan skruvar åt vänster

Inlägg av ohman »

Kan vara gummit som sitter snett, eller är slitet snett.
Har du rengjort insidan av pipan? Annars kan det också bidra om du har någon avlagring där inne.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Kulan skruvar åt vänster

Inlägg av Darkburrow »

Gjort rent pipan, men gummit rör väl inte kulan om hopup är helt avstängd ?
Förra ägaren rökte som en skorsten och gummit luktar rök och har blivit lite brunt, så kanske dags för nytt? ;D

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: Kulan skruvar åt vänster

Inlägg av Oerlikon »

Ser det symmetriskt ut i hopen om du kikar in i pipan och lyser med en ficklampa i magbrunnen?

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Kulan skruvar åt vänster

Inlägg av G-Enis »

Du har inte en ljuddämpare på? Om du har kan det vara den som bråkar. Till exempel ludd inuti som lossnat och touchar kulorna eller om hela dämparen inte sitter rakt. Om du inte använder ljuddämpare kan det vara flashhidern som fått en känga och blivit sne eller nått annat fel med den.

Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Kulan skruvar åt vänster

Inlägg av Gidappa »

Är det samma bössa som hade problem att den sköt snett med ljuddämparen på i din andra tråd? Isf luktar det ju verkligen gängsallad som ovanstående skriver.
Prova skjuta utan varesig flamdämpare eller ljuddämpare på och se om den går rakt då. Så kan du ju lätt utesluta det problemet.

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Kulan skruvar åt vänster

Inlägg av Darkburrow »

Har inget av dom på, skjuter ändå snett, har t.o.m filat bort en liten liten bula på insidan av hopup-huset skruvar ändå åt vänster hur jag än gör, plockat isär och kollat allt och plockat ihop, köper snart bara nytt vapen och kastar den här i väggen.

Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Kulan skruvar åt vänster

Inlägg av Gidappa »

Du kan ju testa att byta innerpipa. Köp en precpipa så om det inte skulle hjälpa kan du ju spara pipan och uppgradera din nästa bössa..

Tradigt att de ska vara sånt strul, hoppas det ordnar sig.

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Kulan skruvar åt vänster

Inlägg av Darkburrow »

Köp inte beggade bössor är vad jag tycker numera, speciellt inte av polare som är pundare ^^

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Kulan skruvar åt vänster

Inlägg av Darkburrow »

Jag rullade pipan mot mitt glasbord och jag ser ljus under varje rotation så jag antar pipan är böjd, mer utgifter för ny pipa :/

Skriv svar