Önskas lite LMT Defender tips

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Önskas lite LMT Defender tips

Inlägg av Darkburrow »

lite olika tips och dylikt, jag har den äldre versionen som inte är Quick-change fjäder på tror jag vad det nu betyder, den är fastskruvad på min äldre ?

Hur vet jag om hopup gummi är dåligt

Vart kan jag hitta uppgraderingar eller om jag behöver nya grejer till just LMT Defender, är det universalt för M4or allt passar i alla ?

lubbe
Inlägg: 45
Blev medlem: lör mar 23, 2013 8:28 pm

Re: Önskas lite LMT Defender tips

Inlägg av lubbe »

Det betyder att du måste plocka isär växellådan för att byta fjäder.
Om du skruvar fullt på hop-skruven och kulan inte går uppåt alls så är gummit kasst.
Alla m4:or baseras på samma plattform. Växellådan är v2, hop-up står det m4 på och gummit är vanligt aeg-gummi och motorn är "long type".

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Önskas lite LMT Defender tips

Inlägg av Darkburrow »

Ok, tack för den infon :)

lubbe
Inlägg: 45
Blev medlem: lör mar 23, 2013 8:28 pm

Re: Önskas lite LMT Defender tips

Inlägg av lubbe »

No problems. Kika gärna på youtube, där finns mängder av tutorials på hur man tar isär och sätter ihop en v2 låda. Sök på "V2 gearbox dissassembly" så hittar du. Det är väldigt nyttig information om hur en låda fungerar och tittar du tillräckligt många gånger så byter du snart fjäder och uppgraderar själv :)

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Önskas lite LMT Defender tips

Inlägg av Darkburrow »

Den funkar bra här inne i lägenheten, men vet inte på längre avstånd, vågar inte bara gå ut i skogen och skjuta, överdrivet laglydig som jag är... ringde t.o.m lokala skytteföreningen om jag kunde låna banan :D

lubbe
Inlägg: 45
Blev medlem: lör mar 23, 2013 8:28 pm

Re: Önskas lite LMT Defender tips

Inlägg av lubbe »

Helt rätt tänkt. Better safe than sorry! Tummen upp för det!

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Önskas lite LMT Defender tips

Inlägg av ohman »

Darkburrow, utanför Skultuna har du en bana, komplett med mål uppsatta på olika avstånd.
Vi kör där ute varje söndag, vanligtvis mellan 10 och 12 bara för att motionera lite. Du är välkommen ut om du vill hänga på och spela eller bara testskjuta bössan.

Skicka ett PM här om du vill ha mer info :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar