Skrämma liv i gamla magasin?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Marsupilami

Skrämma liv i gamla magasin?

Inlägg av Marsupilami »

Rotade nyss fram mina prylar för att se vad som fungerar och inte fungerar efter några år av oanvändade.
Visar sig att i stort sett alla mina AEG-magasin vägrar mata. Blandade tillverkare. Minns inte ens vad hälften av dem är.
De enda magasin som fungerar perfekt är mina MAG AKM-magasin. AK74-maggen från samma tillverkare vägrar trots samma konstruktion.
Provade att ge några av dem silikonbehandlingar av olika grad, men det känns spontant som om de bara blev värre av det. Bätre blev de åtminstone inte.

Har även provat samma magasin i fyra olika bössor och resultaten är de samma AKM-magasinen fungerar perfekt överallt, inga andra matar som de skall.

Tips och idéer på en lösning emottages tacksamt innan jag slänger rubbet..

Myt4z

Re: Skrämma liv i gamla magasin?

Inlägg av Myt4z »

En ide kanske kan vara att köpa ny fjäder till magasinen?

Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

Vissa av magasinen är inte ens delbara, så att byta fjäder i dem går inte, om det nu ens finns fjädrar att få tag på.

Edit, men nu att man ändå kan plocka ut fjädern ur MAG-magasinen.. Verkar hjälpa att dra ut fjädern och sedan stoppa in den igen.
Får väl tillverka lite distanser för att få mer fjäderförspänning om det inte fungerar i längden.

Skimutis

Inlägg av Skimutis »

.

Kricka

Inlägg av Kricka »

siliconspray är aldrig fel och pilla lite med en piprensare.

Juveltjuven

Sv: Skrämma liv i gamla magasin?

Inlägg av Juveltjuven »

Siliconspray är ALLTID fel i magasin. Kulorna blir kladdiga och kladdar ner hopgummit vilket resulterar i förminskad till noll hopeffekt. Dessutom binder Siliconspray smuts väldigt bra så magasinen blir skitiga så in i h*lvete..
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Den enda silikon jag använder i magasin är om de kärvar i matningen.
Sprayat silikonspray på en kula. I med den i tomt magasin.
Fyller sen upp magget med kulor och skjuter genom det i en bössa.
Det brukar räcka för att sparka liv i magget samt att det blir inte kladdigt.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Skriv svar