Rekommenderar mig en Mp5 sd6

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Rekommenderar mig en Mp5 sd6

Inlägg av Herr Nilsson »

Min underbara flickvän har lovat att köpa en sd6 till mig på min födelsedag..Citat "så du har en bössa som du inte skruvat sönder, nu när du ska till berget"..

Min fråga till er är vilken sd6a man ska välja.

JG är bra, billig och lätt med plastkropp (perfekt för långa spel när man är trött på gjutjärns 417..)
Cyma är bra, lite dyrare och tyngre men ser säkert mer nice ut med metallkropp.

Vilka mer "billiga" finns det? Någon med erfarenhet av ovanstående?
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Rekommenderar mig en Mp5 sd6

Inlägg av Metalman_666i »

Jag tänker Classic Army som är licenstillverkade ihop med B&T som tydligen är inblandade i den riktiga MP5an. Tror den är lite dyrare till priset men har lättare metallkropp än CYMA. Är dock osäker. Finns ju även ICS som tillverkare, G&P och VFC tror jag tillverkar dem också. Fast VFC går under UMAREX. VFC tillverkar bössorna men UMAREX äger HK-licenserna och liknande.
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Rekommenderar mig en Mp5 sd6

Inlägg av G-Enis »

G&P gör ingen SD6. Men G&G gör. VFC gör bara SD6 som gbbr. Dom gör dock A4 och A5 som aeg.
Om du vill ha en lätt och är i metall så är ICS ett bra alternativ. Du borde kunna hitta en begagnad billigt. Men om du kan tänka dig i plast så varför inte en Marui? Då vet du ju att den presterar också :)

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Rekommenderar mig en Mp5 sd6

Inlägg av Herr Nilsson »

Tackar! Får se om jag hittar någon inom lämplig prisbild.
ICS vore något men de är lite dyra! TM är ju verkligen guld förutom att de är i plast.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Rekommenderar mig en Mp5 sd6

Inlägg av G-Enis »

JG gör mp5or med metalkropp också. Vet dock ej hur dom är jämfört med Cymas metalkropp.

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Rekommenderar mig en Mp5 sd6

Inlägg av Callahan »

En Marui behöver du inte skruva sönder och den är riktigt tyst kan jag tillägga.
Annars är nog mitt tips ICS eller CA.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Rekommenderar mig en Mp5 sd6

Inlägg av Herr Nilsson »

Då det var en present så valde jag en JG, så gick inte alla utgifter till bössan. En lagkamrat har en gammal CA jag ska köpa upp för att få metallkropp. Har redan en tm 416.. få saker har tm kvalité..

Tack för svaren!
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Skriv svar