Cybergun M4A1 keymod

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Robbangradin
Inlägg: 2
Blev medlem: mån jul 03, 2017 9:01 pm

Cybergun M4A1 keymod

Inlägg av Robbangradin »

Hej

Skaffade mig en m4a1 för ett tag sedan och ska ge mig på lite uppgraderingar...

Är i skrivande stund på väg att sätta i ett mosfet från gate och när jag ändå har tagit isär gearbox funderar jag på att byta fjäder...

Här googlat som en tok för att få reda på vad som sitter original, utan resultat... är det någon här som vet? Går det att identifiera en fjäder på något vis?

Är det något annat man bör tänka på när man ändå har rivit allt? En omgång fett känns ju naturligt när man ändå är inne, mer?

Motor är har jag också övervägt, men det är ju enkelt att byta senare om jag känner för det...

Tacksam för tips o råd.

//Robban

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Cybergun M4A1 keymod

Inlägg av Twist »

En månad sen du postade så du har kanske redan fått svar på dina frågor och gått vidare, men om inte så kan jag ju göra ett försök.

Cybergun rebrandar så vilken M4 de har satt sitt namn på i ditt fall vet jag inte men alla AEG:er har samma typ av fjäder. Givetvis skiljer styvhet, längd och hur den är virad mellan olika modeller men en AEG-fjäder passar i AEG:er, om det var därför du ville identifiera den. Om du vill veta hur hårt bössan skjuter med den i så måste du chrona den. Det finns inga genvägar eftersom det är för många okända parametrar även om fjädern är känd.

Hur nitisk du vill vara när du är inne i boxen är upp till dig. Vissa nöjer sig med att torka av med papper och applicera nytt fett medan andra plockar ner allt molekyler, lägger alla smådelar i thinner eller T-röd, kör skalet i diskmaskinen och maskinpolerar insidan med autosol. :D
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar