M4 Devil övercyklar med inomhusfjäder, tankar?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Sanningsministeriet
Inlägg: 28
Blev medlem: ons nov 15, 2017 9:57 pm

M4 Devil övercyklar med inomhusfjäder, tankar?

Inlägg av Sanningsministeriet »

Hej!

Bössan är som jag nämner i ämnet ovan, stock internals alltihop förutom en tejpstabiliserad 6.03 precisionspipa.

Jag har kunnat återskapa samma problem upprepade gånger med min m4 när jag byter till den medföljande snällfjädern för cqb-style:
Semi blir en två till tre skotts burst 9/10 ggr. Kompisar mumlade om ARL eller nåt som inte hann bita fast som den skulle, har läst att man kan på något finurligt sätt tweaka styrkan på fjädern som styr den och få dugliga resultat i liknande situationer men jag har inte plockat isär bössan så pass mycket än att jag hunnit inspektera hur det faktiskt ser ut... :roll:

Jag har läst av övercykel kan orsakas av att man matar på med för starkt batteri, jag har tyvärr inte haft tillfälle att prova den på lägre än 11.1v 25C pga livet och hjärnsläpp.
Jag ska plutta i ett 7.4 25C snarast möjligt och se om lite färre hästkrafter gör att mekaniken hänger med.

Med stockfjädern som skjuter hårdare (10m säk.av.) funkar mekaniken med 11.1v perfekt, semin är crisp i de flesta responserna och auto är perfekt, jag kör ändå kontrollerade salvor om 5-ish skott och älskar hur den beter sig.

Har någon haft likande driftavvikelser i sin devil och hur har ni löst det? Har ni pallat orka lösa det ens? Jag är osäker på om det egentligen gör mig så mycket att ha en burstmode i cqb, det är mer att jag är noob och orar mig för slitage på min göllebössa. ^_^
Puss
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: M4 Devil övercyklar med inomhusfjäder, tankar?

Inlägg av Gwlyddyn »

Du vet redan anledningen: Ditt batteri är för kraftigt.

Lösningen är en MOSFET med Active Brake/Cycle Complete eller enklare: Kör med 7.4V

Sanningsministeriet
Inlägg: 28
Blev medlem: ons nov 15, 2017 9:57 pm

Re: M4 Devil övercyklar med inomhusfjäder, tankar?

Inlägg av Sanningsministeriet »

Gwlyddyn skrev:
mån nov 27, 2017 12:02 pm
Du vet redan anledningen: Ditt batteri är för kraftigt.

Lösningen är en MOSFET med Active Brake/Cycle Complete eller enklare: Kör med 7.4V
Jag kom på att jag hade tid så sprang inom verkstaden och provade 7.4 nu precis under tiden du skrev och det gjorde susen för semi men på auto fick den en ansträngd överton i mekaniken så det får bli att fundera på en MOSFET med just de egenskaperna, har ändå tänkt att jag ville kika efter en som skulle påverka så att när jag ska finlira på semi så får jag den här eftertraktade consitencyn som alla engelskspråkiga sidor babblar om.

I din åsikt, är det en med Cycle Complete jag ska kika på isf? Jag vill ha kvar poppen i semi men jag vill att cykeln ska vara klar så varje skott på semi kommer från bästa utgångsläge, men pga noobskapet så kanske jag missförstår funktionen på CC?

Edit: med popp i semin menar jag det bestämda anslaget som bössan ger med 11.1 utan övercykel, oavsett vilken fjäder jag kör. Begripligt? : S
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: M4 Devil övercyklar med inomhusfjäder, tankar?

Inlägg av Gwlyddyn »

Bäst: BTC Spectre.
http://www.btcairsoft.com/spectre_v2gb

Nästan bäst: Gate ASCU.
http://www.airsoftsystems.com/?id=8

Spectren är dock konstant slutsåld överallt på grund av små serier så enklast är en ASCU.

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: M4 Devil övercyklar med inomhusfjäder, tankar?

Inlägg av G-Enis »

Gwlyddyn skrev:
mån nov 27, 2017 12:20 pm
Gate ASCU
:lol:

Gate är ett märke och Ascu görs av airsoft systems.
Dock har Gate en liknande som kallas Titan som verkar lovande också. Finns till både v2 och v3.
https://gatee.eu/products/titan

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: M4 Devil övercyklar med inomhusfjäder, tankar?

Inlägg av Gwlyddyn »

Tur att man inte är autist så man kan hålla reda på alla tillverkare.

Det stämmer dock så klart. ;)

Sanningsministeriet
Inlägg: 28
Blev medlem: ons nov 15, 2017 9:57 pm

Re: M4 Devil övercyklar med inomhusfjäder, tankar?

Inlägg av Sanningsministeriet »

:lol:

Tack för tipsen, tillbaka till labbet!
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Skriv svar