PSG-1 TM eller Klon?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Klykon
Inlägg: 2
Blev medlem: ons nov 01, 2017 2:13 pm

PSG-1 TM eller Klon?

Inlägg av Klykon »

Tjena!

Var uppe på vinden idag och hittade min gamla "PSG-1?" av okänt märke (inga beteckningar eller info överhuvudtaget) bara plast och stål.
Som ni ser så saknas det några skruvar och muttrar till (mountet, magasin-utmatningen, kolven och handguarden) eldväljaren har gått av men kan ställas om med en liten nyckel eller dyl.

Extrakolven som jag fick med är sprucken vid infästningen, men lite lim löser nog det problemet.

Jag har nog inte testat bössan på 5 år eller mer och därmed behöver den renoveras, ev. packningar/gummi och lite olja.
Har inte heller kronat bössan men den spräckte en syltburk på ca 10 meter när jag testade den sist, kommer inte ihåg vilka kulor jag körde, med det var förmodligen någon lite tyngre teflonvariant.

Är det någon som vet någonting om den här bössan? Informationen och bilderna säger förmodligen inte så mycket fören man skruvar ner den helt och kollar på delarna.

Jag tänkte oavsett kränga den i befintligt skick då jag inte har någon tid över för detta, men det hade varit kul att få veta vilket märke/modell det rör sig om efter alla dessa år.

harlekin
Inlägg: 286
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:18 pm

Re: PSG-1 TM eller Klon?

Inlägg av harlekin »

ser ut som en G3 snarare med psg-1 front (fanns väl ett kit för 100 år sen?)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Klykon
Inlägg: 2
Blev medlem: ons nov 01, 2017 2:13 pm

Re: PSG-1 TM eller Klon?

Inlägg av Klykon »

Det är kolven och greppet som inte karakteriserar det, men du kan ha rätt! :)

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: PSG-1 TM eller Klon?

Inlägg av LiquidSnake »

Bild
Det är en hel del som skiljer från en PSG-1, så det är troligtvis ett old school kit eller en blandning av olika delar på din bössa.

Skriv svar