Hur mycket m/s tar hopupen vid korrekt inställning?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Hur mycket m/s tar hopupen vid korrekt inställning?

Inlägg av Oerlikon »

Hej allihopa, jag provskjuter en ny bössa hemma i lägenheten och undrar var ungefär den kommer att hamna i utgångshastighet när jag ställt in hopupen som den ska vara. Med nollad hopup skjuter den som högst 112 m/s med 0,25 kulor och jag skulle helst hamna under 103,6 m/s Auto A med 5 m säk.avstånd enligt VSAF, är detta möjligt eller är det bara att kapa/ köpa en annan fjäder innan jag spelar med den? Bössan i fråga är en S&T PPSH 41 EBB med avaktiverad blowback. Jag har aldrig testat skillnaden mellan nollad och inställd hopup men jag är övertygad om att det är nån här som gjort det, jag har ingen bra plats att testskjuta utomhus i närheten plus att det är ett j-a skitväder, tacksam för svar!

Jolln
Inlägg: 22
Blev medlem: tis maj 15, 2012 11:47 pm

Re: Hur mycket m/s tar hopupen vid korrekt inställning?

Inlägg av Jolln »

Lika bra att byta fjäder skulle jag säga, hoppen brukar inte stjäla så mycket.

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: Hur mycket m/s tar hopupen vid korrekt inställning?

Inlägg av Oerlikon »

Jag trodde väl det, det kanske bara handlar om 2-3 m/s hastighetssänkning, 9-10 m/s är väl mycket kanske, tur att bössan har quick change gearbox i alla fall, tack för svar!

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Hur mycket m/s tar hopupen vid korrekt inställning?

Inlägg av Marcules »

Du kan lika gärna "råka ut" för att den skjuter hårdare med ställd hop. Kulan hålls kvar lite längre, så högre tryck hinner byggas upp bakom kulan.
-:Skogsfrisk:-

Skriv svar