Kan bil svårt utan bilder men jag ska försöka, du kan ju alltid stödgoogla lite

Har heller ingen aning hur mycket du mecka tidigare så jag skriver som om det är första gången, beklagar väggen av text
Verktyg: Skruvmejsel med lite olika bits, hammare, tång och något litet, tunt att peta med (liten skruvmejsel, pincett eller liknande)
Steg 1, kolla så att det inte finns någon kula i loppet och att batteriet är urkopplat.
Steg 2, få ur gearboxen ur skalet.
- Lossa handguard och magasinbrunn, de borde sitta med 1 pin var, när du lossar magasinbrunnen kan du behöva trycka på magreleasen för att den ska lossna.
- Kolla i området mellan handguard och magasinbrunn, det borde finnas en kontakt här, lossa den för att koppla bort den främre delen av geväret.
- Lossa skruvarna som sitter från utsidan och håller fast övre recievern. Har för mig att det är en lång skruv bakifrån (fäll stocken) och en mindre skruv från varje sida strax ovanför pistolgreppet.
- Titta in där magasinbrunnen satt, tryck hop-enheten framåt medan du "svänger ut" den undre recievern med gearboxen. (Om detta inte fungerar måste du lossa pipan först. Lossa i så fall på de tre skruvar som är synliga på sidan av det som tidigare täcktes av handguarden och dra ut pipan tillsammans med hop-upen, var väldigt försiktig när du drar ut pipan då kablar kan klämmas samt att det är lätt att ha sönder hoppen om man drar för hårt.
- Plocka ur gearboxen ur skalet genom att lossa på den stora skruven i botten av pistolgreppet samt slå it en sprint som sitter snett ovanför avtryckaren. Se till att eldväljaren står på semi och dra gearboxen uppåt, efter en bit kommer eldväljaren att fastna på kabeln som går längst sidan av gearboxen, pilla förbi den och gearboxen borde nu vara fri. Knappen som sitter framför avtryckaren (boltrelease) kommer med största sannolikhet att trilla loss så kolla hur den sitter innan du drar isär allt.
Steg 3, öppna gearboxen.
- Lossa skenan som sitter längst toppen av gearboxen, hammare, tång och skruvmejsel brukar fungera.
- Från och med nu bör allt arbetet utföras med gearboxen liggandes på vänster sida, dvs med skruvarna uppåt. Lossa de två kontakterna på motorn, kolla att det finns en markering på motorn som visar vilken den röda kontakten ska sitta på om inget finns gör en egen markering. Lossa de två skruvarna som håller fast den och lägg motorn på sidan.
- Har för mig att det sitter en avtryckarsäkring fastskruvad på högersidan av gearboxen, lossa denna, ta bort plastdetaljer i närheten av avtryckaren och skruva bort alla skruvar som håller ihop gearboxen. Allt borde hålla ihop med håll endå lite tryck på skalet så att inget hoppas isär i förtid.
-Sära de två halvorna av gearboxen. Detta är förmodligen det mest kritiska steget, det finns en chans att saker flyger iväg så var försiktig.
Ta en liten skruvmejsel och få in den mellan halvorna någonstans längst skalet, jobba dig runt försiktigt, försök att hålla ett finger på cylinderns sida och lyft långsamt skalet, gärna den främre delen först. Så fort skalet är av, försök få in ett finger för att hålla ner fjädern vid boxens bakdel. Ta bort det högra gearboxskalet och lossa fjädern genom att ta tag i springguiden, tryck ihop fjädern något, lyft och låt den sträcka ut sig utanför gearboxen, det finns en stor risk att avtryckaren och antiveversal latchen (längst ner till vänster, stoppar kungarna från att snurra baklänges) trillat loss men har du inte delar över hela golvet nu har du klarat dig bättre än jag gjorde första gången, grattis

- Kontrollera om några shimmar (små metallbrickor som ska sitta på kuggarna) har lossnat och fastnat på gearboxskalet eller liknande, sätt i så fall tillbaka dem på rätt kugg.
- Om avtryckaren inte trillat loss, ta bort den nu tillsammas med de silvriga delen den sitter i och släden som de trycker på, släden har även en fjäder som du behöver lossa för att få ut den.
- Som elsystemet är konstruerat i dessa bössor uppstår det gärna små gnistor som kan göra kontakterna sotiga, om metalldelen av släden är sotig, skrapa bort det så att metallen kommer fram igen.
- Om du tittar in framför avtryckaren borde du se de två kontaktblecken som behöver tryckas ihop, bänd med en liten skruvmejsel och försök bända in bägge blecken lika mycket.
Steg 4, Dags att sätta ihop allt igen.
- Kolla så att pistongen glider bra och inte hoppat ur skenan på gearboxskalet. Kolla även att kuggarna är i nolläget, det ska i princip vara en rak linje mellan mittpunkten av kuggarna och piggen på sista kuggen som drar tillbaka tappetplaten.
- Avtryckaren kan på vissa modeller ha väldigt svårt att hålla sig på plats. Om någon kan hjälpa till att hålla den på plats är det perfekt, annars kan det hjälpa att lägga något under den långa att den inte hänger i luften.
- Fjädern kan vara ganska bångstyrig att få i, när du trycker ihop den, försök att trycka toppen av springguiden mot gearboxskalet hela tiden så blir fjädern lite mindre fladdrig.
- När du sätter på höger gearboxhalva se till att hela tiden hålla ett finger på fjädern så att den inte lossar tills du kan överta trycket med ett finger på cylindern genom fönstret i skalet. Tryck in springguiden, justera kuggarna genom de små hålen i skalet, tryck på nozzlen och avtryckaren tills allt sitter där det ska och gearboxen gått igen.
- Sätt tillbaka alla skruvar och skenan, montera tillbaka motor, plastdetaljer och avtryckarsäkring. Koppla in ett batteri och provskjut, förhoppningsvis fungerar avtryckaren bättre nu, om inte är det tyvärr tillbaka till ritbordet.
- Om allt ser bra ut, återmontera alla delar, tänk på att eldväljaren måste vara på semi för att passa, om du inte får ner gearboxen i skalen prova att dra eldväljaren lite fram och tillbaka så att den hittar hålet i selectorplaten. Kontrollera efter varje steg att du inte har för många delar kvar
Lycka till
Skickat från min E6553 via Tapatalk