Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Inlägg av Bay Cat »

Liten fråga kring Next Generation M4 SOPMOD vapnet från Marui - kan man köra dem på LiPo batterier som de kommer rakt ur lådan eller finns det något som indikerar på risk för skador på EBB funktionen?

11.1V låter kanske inte som den smartaste kombinationen med den bössan i mina öron.
Vilket storlek på batterierna får man in i crane kolven, LiPo alltså?

Dalle
Inlägg: 35
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:44 pm

Re: Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Inlägg av Dalle »

Kan inte svara på hur stora batterier du får plats med i cranen då jag har elen dragen framåt, däremot kan du utan problem köra på 7,4V. 11,1 är lite för kraftfullt, precis som du misstänker. Risken finns att rekylenheten inte hänger med vilket slutar med att den slår framåt när pistongen är på väg bakåt...
Formerly known as TheDuke

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Inlägg av Bay Cat »

Har du någon erfarenhet från original batterierna även om du har elen dragen framåt?
Marui 8.4V 1300mAh NiMH Battery for SOPMOD M4

Dalle
Inlägg: 35
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:44 pm

Re: Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Inlägg av Dalle »

Nej inte jag personligen, men har två lagkamrater som använt dom. Du kan pröva pm:a Wrex här på forumet, han kan garanterat svara på dina frågor. :)
Formerly known as TheDuke

Blixten9
Inlägg: 38
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 pm

Re: Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Inlägg av Blixten9 »

En polare i kretsen har en sådan som jag fick låna under ett spel. Min reflektion var att den är stabil och gedigen som tusan med en känsla som gör att man ler lite extra pga blowbacken :D
CQB bössa ur kartong då den chronar ca 95 ms med 0,20. Lite trött ROF så det skulle vara intressant med Lipo men samtidigt så vill man ju inte chansa och förstöra nåt då den ändå är så härlig att spela med 8-)
Polaren har iofs spärrat magasinen på 30 rounds så ROF räcker ju för honom....

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Inlägg av Bay Cat »

Utgångshastigheten är ok för mig. Skall byta hop-up gummi och pipa på sikt för att få lite mer fart.

ROF är helt ointressant för min del och den jag testade gjorde gott nog ifrån sig.

Kommer även jag att spärra magasinen på 30 kulor :)
Senast redigerad av 1 Bay Cat, redigerad totalt 0 gånger.

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Inlägg av Nixon »

Risken lär vara att rekylenheten inte riktigt hänger med på 7,4 lipo eller 9,6 Nihm/nicd. Det löses med en Hard recoil spring. Om man ids.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Inlägg av Bay Cat »

Så din rekommendation är att köpa flera original batterier istället då?
Har du någon erfarenhet hur de funkar i kyla? Säg -20 - både bössa och batteri.

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Inlägg av Nixon »

Vi har inte orginalbatterier. Men Wrex har haft bössan längst i Svea tror jag, vore bra att höra hans åsikt.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: Tokyo Marui Next Generation M4 SOPMOD - LiPo?

Inlägg av Bay Cat »

Vad har ni för batterier då? Säger man A måste man säga B ;)
Har PM:at honom men han har inte läst det än.
Nu hade xxxxx hittat ett nunchuck på Malmö Airsoft som passade, kan länka det om det blir aktuellt.
Stod det i min PM låda såg jag nu, från dig :)

Skriv svar