Hur bra klarar sig en CYMA CM.520 i kyla?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Nisseairsoft

Hur bra klarar sig en CYMA CM.520 i kyla?

Inlägg av Nisseairsoft »

Jag köpte en CM.520 för ca en vecka sen och undrar hur bra batteriet klarar sig i kyla. Har ett 8.4 V 1100 mAh batteri. Jag använder en batimex smart charger om det gör någon skillnad.

Funderar även på att köpa ett extra batteri men vilka batterier klarar vapnet av? Kan det gå sönder av för hög mAh?

Nils

Mickepicke

Re: Hur bra klarar sig en CYMA CM.520 i kyla?

Inlägg av Mickepicke »

Ditt batteri fungerar inte så bra i kyla, ett LiPo är guld värt! Och MaH är milliamperetimmar vilket motsvarar hur mycket du kan skjuta utan att batteriet tar slut.
Köp ett 7,4V LiPo med så hög MaH du kan hitta(inom den storlek som passar). Hobbyking är den bästa sidan för att köpa batterier på, se till att beställa från EU warehouse

Nisseairsoft

Inlägg av Nisseairsoft »

Tack så mycket, vet du/nån om ett 7,4 V LiPo 2600 mAh passar till vapnet (CM.520)? Storleken på batteriet är 11*3.4 cm. Har i inte vapnet nära mig nu så kan inte mäta.

Nils

Nisseairsoft

Inlägg av Nisseairsoft »

[quote="Mickepicke"]Ditt batteri fungerar inte så bra i kyla, ett LiPo är guld värt! Och MaH är milliamperetimmar vilket motsvarar hur mycket du kan skjuta utan att batteriet tar slut.
Köp ett 7,4V LiPo med så hög MaH du kan hitta(inom den storlek som passar). Hobbyking är den bästa sidan för att köpa batterier på, se till att beställa från EU warehouse[/

Tack så mycket, vet du/nån om ett 7,4 V LiPo 2600 mAh passar till vapnet (CM.520)? Storleken på batteriet är 11*3.4 cm. Har i inte vapnet nära mig nu så kan inte mäta.

Nils

Mickepicke

Inlägg av Mickepicke »

Du får mäta dimensionen inne i batteriplatsen.

Skriv svar