Jag köpte en CM.520 för ca en vecka sen och undrar hur bra batteriet klarar sig i kyla. Har ett 8.4 V 1100 mAh batteri. Jag använder en batimex smart charger om det gör någon skillnad.
Funderar även på att köpa ett extra batteri men vilka batterier klarar vapnet av? Kan det gå sönder av för hög mAh?
Nils
Hur bra klarar sig en CYMA CM.520 i kyla?
-
-
Re: Hur bra klarar sig en CYMA CM.520 i kyla?
Ditt batteri fungerar inte så bra i kyla, ett LiPo är guld värt! Och MaH är milliamperetimmar vilket motsvarar hur mycket du kan skjuta utan att batteriet tar slut.
Köp ett 7,4V LiPo med så hög MaH du kan hitta(inom den storlek som passar). Hobbyking är den bästa sidan för att köpa batterier på, se till att beställa från EU warehouse
Köp ett 7,4V LiPo med så hög MaH du kan hitta(inom den storlek som passar). Hobbyking är den bästa sidan för att köpa batterier på, se till att beställa från EU warehouse
-
Tack så mycket, vet du/nån om ett 7,4 V LiPo 2600 mAh passar till vapnet (CM.520)? Storleken på batteriet är 11*3.4 cm. Har i inte vapnet nära mig nu så kan inte mäta.
Nils
Nils
-
[quote="Mickepicke"]Ditt batteri fungerar inte så bra i kyla, ett LiPo är guld värt! Och MaH är milliamperetimmar vilket motsvarar hur mycket du kan skjuta utan att batteriet tar slut.
Köp ett 7,4V LiPo med så hög MaH du kan hitta(inom den storlek som passar). Hobbyking är den bästa sidan för att köpa batterier på, se till att beställa från EU warehouse[/
Tack så mycket, vet du/nån om ett 7,4 V LiPo 2600 mAh passar till vapnet (CM.520)? Storleken på batteriet är 11*3.4 cm. Har i inte vapnet nära mig nu så kan inte mäta.
Nils
Köp ett 7,4V LiPo med så hög MaH du kan hitta(inom den storlek som passar). Hobbyking är den bästa sidan för att köpa batterier på, se till att beställa från EU warehouse[/
Nils
-
Du får mäta dimensionen inne i batteriplatsen.