PSA - Fixera alla skruvar på ditt nya vapen

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Sanningsministeriet
Inlägg: 28
Blev medlem: ons nov 15, 2017 9:57 pm

Re: PSA - Fixera alla skruvar på ditt nya vapen

Inlägg av Sanningsministeriet »

Smart, det ger ju bonusen att du också behöver färre bits till samtliga av dina bössor, allt är insex och säkert samma storlek överallt?
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Glader
Inlägg: 97
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:25 am

Re: PSA - Fixera alla skruvar på ditt nya vapen

Inlägg av Glader »

Ja nu börjar vi glida lite från ämnet... nästan.
Sanningsministeriet: Det är inte samma storlekar överallt. Vissa skruvar på bössorna har t.ex. inte samma storlek på skallen som dom borde. Däremot borde alla gängor i airsoftbössor såvitt jag vet vara metriska så att i allmänhet byta ut (dom kassa) skruvarna mot kvalitetsskruv är helt klart ett bra tips!

För folk som undrar var man köper skruvar till sina bössor så kan jag rekommendera att ni börjar med Sifverts skruv om ni bor i Stockholmsområdet. Dom har nog de flesta skallarna+tjocklekarna+längderna som vi använder, i svart dessutom. Det är dessutom löjligt billigt om man är van med att köpa en zip-loc påse med smådelar i en airsoftbutik. ;)
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Piratesque
Inlägg: 36
Blev medlem: tor mar 15, 2018 7:23 pm

Re: PSA - Fixera alla skruvar på ditt nya vapen

Inlägg av Piratesque »

Bra tips, kudos! Har ett par rullar gängtejp i källaren så dags att linda lite skruv på de nya bössorna.

Lookeedog
Inlägg: 4
Blev medlem: tor apr 19, 2018 11:37 am

Re: PSA - Fixera alla skruvar på ditt nya vapen

Inlägg av Lookeedog »

Tjenare här kommer ett grymt tips

Vibra-Tite VC-3

Bättre än alla loctite då det inte låser skruven stenhårt så att du måste bända upp, du kan skruva i och ur skruven typ 5-8 ggr och den låser fortfarande skruven bra .

Använder detta till att skruva i mina incerts på slalom lagen.
Skruvarna sitter inte som berget men rör sig inte en mm

Nackdelen är att det typ inte finns att köpa i Sverige....

Länkar till en eBay sida här

https://m.ebay.com/itm/Vibra-Tite-VC-3- ... Sw44BYJ4co

Skriv svar