Gearbox till GR25

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
McNight
Inlägg: 9
Blev medlem: tis jun 24, 2014 11:14 am

Gearbox till GR25

Inlägg av McNight »

Hejsan hoppsan.

Är detta fel ställe att posta denna tråd, så får admin hojta till, så ska jag posta den rätt!

Jag har precis införskaffat mig en GR25 (Sr25) från G&G. Problemer är att den saknar gearbox.
Jag trodde att vanliga m4:ans gearbox skulle funka, men så vart ju inte fallet...

Så jag tänkte fråga, kan man modda om en vanliga V2 gearbox, som sitter i en m4, så den passar i en sr25?
Eller är det kört och jag måste sätta i gång den stora jakten med att försöka hitta en gearbox som passar i min sr25?

Menar, jag har inte lust att pröjsa en förmögenhet bara för att få tag på en gearbox som passar...
Kanske någon som vet någon som har en gearbox att sälja? Eller ni kanske vet något ställe som säljer gearboxes billigt någonstans?

/McNight

mitte
Inlägg: 42
Blev medlem: mån apr 13, 2015 4:35 pm

Re: Gearbox till GR25

Inlägg av mitte »

kanske ute och cyklar men det är väll en vanlig v3 gearbox, fast med long nozzle?
och nej går inte riktigt modda en v2 till v3,
http://shop.ehobbyasia.com/a-k-sr-25-co ... 8modSiLSUk
Mtp och l85 är grejer det

McNight
Inlägg: 9
Blev medlem: tis jun 24, 2014 11:14 am

Re: Gearbox till GR25

Inlägg av McNight »

mitte skrev:kanske ute och cyklar men det är väll en vanlig v3 gearbox, fast med long nozzle?
och nej går inte riktigt modda en v2 till v3,
http://shop.ehobbyasia.com/a-k-sr-25-co ... 8modSiLSUk
Det ska tydligen vara en "vanlig" v2 gearbox i denna typ av sr25. Men typ G&G's egna gearbox. Fattar typ nada av vad jag läser längre..
Men kanske går att flytta över de mesta från detta vapnet till min m4? :D Så har man ju inte slängt pengar i sjön...

McNight
Inlägg: 9
Blev medlem: tis jun 24, 2014 11:14 am

Re: Gearbox till GR25

Inlägg av McNight »

McNight skrev:Det ska tydligen vara en "vanlig" v2 gearbox i denna typ av sr25. Men typ G&G's egna gearbox. Fattar typ nada av vad jag läser längre..
Men kanske går att flytta över de mesta från detta vapnet till min m4? :D Så har man ju inte slängt pengar i sjön...
Om du tar en gearbox från A&K och kollar med den från G&G, så ser du skillnad på dom. Det enda skillnaden jag ser, är att på en vanlig v2 gearbox, så har man typ som en fäst ögla vid selctor platen och på en gearbox från G&G så har du inte de..

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Gearbox till GR25

Inlägg av Marcules »

Det är inte den som har V2,5 gearboxen då? Dvs en förlängd V2a.
-:Skogsfrisk:-

McNight
Inlägg: 9
Blev medlem: tis jun 24, 2014 11:14 am

Re: Gearbox till GR25

Inlägg av McNight »

Marcules skrev:Det är inte den som har V2,5 gearboxen då? Dvs en förlängd V2a.
Nej, den är det inte. En gr25 har en vanlig V2 GB, men med förlängd nozzle. Det är ju G&G's märke.
Förstår inte varför alla tillverkare av vapen ska ha olika saker av allt...

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Gearbox till GR25

Inlägg av Twist »

@McNight

Läs igenom forumets regler, speciellt delarna om citat och dubbelpostning, och korrigera (ändra) dina inlägg.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar