Sida 1 av 1

Ics M4 problem

Postat: sön aug 12, 2012 4:18 pm
av Bagpipe
Har fått fatt på en Ics m4 med delad box som jag dragit elen bakåt på har dock följande problem:

1. Det går inte stänga bössan, om man inte tar i som en tok!
Sätter man bara uppre boxen på undreboxen i recivern är det inga problem, likaså om man tar ur uppreboxen och stänger recivern..

2. Bössan skjuter 1 skott sen är den död, tills man plockat ut motor och boxen och monterat ihop igen sen händer samma igen... Motorn är en VFC EG1300är den för klen? Ska sitta 120 fjäder i.

3. Vad är det för pistong som man ska ha i boxen?

Re: Ics M4 problem

Postat: sön aug 12, 2012 8:35 pm
av Stygge
1. Har du sett till så kuggarna ligger rätt? Kuggarna som tar i pistongen få inte peka uppåt och piggen som tar i TP måste ligga så den inte tar emot. Små korta tryck på triggern med bössan i brutet läge till dess du får kuggen att stå rätt är rätt melodi här.

2. Går bössan runt i brutet läge? Har du möjlighet att testa med annan upperbox? Kan vara många saker som spökar så det är svårt att säga bu eller bä utan mer info.

3. en vanlig ver. 2/3 pistong ska du ha. Förutsatt att du inte har halfteeth gear i boxen dvs...

Re: Ics M4 problem

Postat: ons aug 15, 2012 4:22 pm
av Blackinsv
Fick du ordning på bössan?

Re: Ics M4 problem

Postat: ons aug 15, 2012 5:11 pm
av Bagpipe
Jobbar på det, delar på väg.

Troligtvis är det som gör att boxen inte snurrar switchen då ett batteri som jag provade hade "felvänd polaritet"

Så det problemet är förhoppningsvis löst med nya switchen
Sen får vi se när allt kommer och jag ska försöka stänga bössan igen...

Re: Ics M4 problem

Postat: fre aug 17, 2012 12:30 pm
av Senchoo
Det kan vara svårigheter att stänga recivern om något av detta har hänt:
1. Sladdar i vägen (kommer synas om det hänt)
2. Kuggarna sitter fel (inga kuggar som drar pistongen ska vara uppåt)
3. Övre gearboxen är för långt bak (hände när min fjäder på hophuset gick av och jag la till en oring) Så kolla att hophuset sitter som det ska.
4. Skruven från stockadaptern sticker in för långt och tar i på den övre gearboxen. Testa skruva ut den lite och se om det går lättare.

Men är det så svårt att stänga så är det något som sitter fel. Är du inte försiktig kan hophuset spricka.