Hur vet man sin nozzle-längd?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Mickepicke

Hur vet man sin nozzle-längd?

Inlägg av Mickepicke »

Jag ska nu uppgradera mitt airsoftvapen för första gången, allt går som planerat förutom det med nozzle-längden...
Just nu har jag extrema dubbel- och trippel-matningar och jag antar då att jag har en för kort nozzle? Redan testat med andra gummin osv.
Hur vet jag då vilken längd min nya nozzle ska ha? Jag kan ju inte mäta den som sitter i eftersom den är för kort, min nuvarande är 21mm lång.

Herr Nilsson

Re: Hur vet man sin nozzle-längd?

Inlägg av Herr Nilsson »

Är en jävla djungel ofta får man testa sig fram. Testa en som är 21.5mm kanske?
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Mickepicke

Inlägg av Mickepicke »

Oj va jobbigt det blev helt plötsligt :( har inte quick spring gearbox så detta kan ta sin lilla tid :D

Maercosh

Inlägg av Maercosh »

Om man har matningsproblem(tror det är pga nozzle eftersom jag testat med ett flertal olika gummin), ska man då använda en kortare eller längre nozzle än den som tidigare varit problemet? Har en på 21mm just nu och då dubbel/trippelmatar mitt vapen i princip varje skott på både semi och auto :cry:

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Dubbelmatar den pga nozzeln så är den för kort, men det borde märkas på andra sätt också tycker jag. Har du testat att byta tappetplate?
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Maercosh

Inlägg av Maercosh »

Tappet plate har jag inte testat att byta utan jag antog att det var nozzle som låg bakom problemet :lol:
Nu när det ändå finns en aktiv tråd, var får jag tag på en selector plate spring? Den som sitter mellan plate och cutoff lever?

ohman

Inlägg av ohman »

Röda stjärnan brukar ha fjäderkit hemma, du får en uppsättning med alla fjädrar du behöver i en gearbox. Finns säkert hos andra återförsäljare med om man letar runt lite.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Jo, jag har gjort misstaget att anta saker också. Ofta och med mycket varierande framgång. "Assumtion is mother of all f*ups", som dansken säger. :lol:

Just matningsproblem tycks kunna bero på nästan vad som helst, även saker som inte ens är i närheten av hopupen. Jag hade en ICS-lower som ställde till med enorma matningsproblem oavsett upper. Vi testade fem olika som alla fungerade utmärkt på alla andra lowers men ingen av dem funkade på min.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar