Sida 1 av 1
King arms m4 krångel
Postat: tis jun 21, 2016 8:16 am
av alkez
Tjena! Jag har en king arms m4 som "tappa trycket" helt plötsligt under ett game. Kulorna flyger väl iväg en 10 meter högst nu... Undrar om det är någon som vet vad felet kan vara. Plockade isär gearboxen och allt såg bra ut men det måste ju vara nått fel jag missat. Om det kan vara Pistongen Elr dyligt nån som har nå tips?
Re: King arms m4 krångel
Postat: tis jun 21, 2016 8:59 am
av Maercosh
Kolla compression i cylindern. Håll för nozzle'n med fingret och testa tryck in pistongen i cylindern. Läcker det luft så är det något fel.
Kan kanske vara hopgummit som gått sönder? Är det gammalt så kanske det torkat och släpper ut luften brevid istället för på kulan
Skrivet från mobil
Re: King arms m4 krångel
Postat: tis jun 21, 2016 12:04 pm
av alkez
Ah jag tack för tipset!
Gummit är bytt för ett år sedan så det borde ju vara ok?:/ Elr hur ofta behöver man byta gummi?
Spelar inte allt för mkt heller.
Re: King arms m4 krångel
Postat: tis jun 21, 2016 1:11 pm
av klockar
En kompis har en King arms M4 och den fick vi byta cylinder huvud på rätt så fort. Kanske efter två - tre spel. Det hade spruckit och tappade därför farten.
Skulle kunna vara så att det är deras svaga punkt?
Kan vara svårt att se vid första anblicken.
Vi stoppade i ett Ultimate huvud och ultimate Nozzle.
Fick klippa fjädern några varv efter det för att klara CQB fart (100 m/s)
Re: King arms m4 krångel
Postat: tis jun 21, 2016 5:38 pm
av alkez
klockar skrev:En kompis har en King arms M4 och den fick vi byta cylinder huvud på rätt så fort. Kanske efter två - tre spel. Det hade spruckit och tappade därför farten.
Skulle kunna vara så att det är deras svaga punkt?
Kan vara svårt att se vid första anblicken.
Vi stoppade i ett Ultimate huvud och ultimate Nozzle.
Fick klippa fjädern några varv efter det för att klara CQB fart (100 m/s)
Ah det låter jävligt troligt att det kan vara felet!
Tackar
