Vad är det för märke på den här?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
skogsmus

Vad är det för märke på den här?

Inlägg av skogsmus »

Har en kompis som köpt en begagnad dragunov utan batteri.
Undrar vilken styrka som behövs till den. Vore bra att veta vilket märke bössan har.

2-3 år gammal.
Är gjord av trä och metall.

Wiggen

Re: Vad är det för märke på den här?

Inlägg av Wiggen »

Du ger oss absolut ingenting att gå på, har bössan några märkningar? Lägg upp lite närbilder så kanske vi har en chans att försöka identifiera bössan.

På batterifronten rekommenderar jag först att du testa 7,4v LiPo, borde räcka till det mesta. Förutsatt att den inte har mosfet installerad som är anpassad för 11.1v eller annan spänning.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Metalman_666i

Inlägg av Metalman_666i »

Det är ganska svårt att avgöra enbart av att kolla på en bild. Nu har jag dålig koll på vilka som tillverkar just SVD. Jag misstänker att Dboys, King Arms, Cyma, Real Steel? kan vara några av märkena på den. Sedan finns det såklart fler tillverkare.

Gällande batteri är det bästa tipset att kika vad för kontakt bössan har. De vanligaste som används är tamiya-kontakt (liten eller stor) och deans/t-kontakt. Tamiya-kontakten känner man igen genom att de oftast är vita och att de har en hake som låser ihop hanen med honan.

T-kontakt eller Deans som de också kallas känns igen genom att de oftast är röda och har piggarna på hanen som ett T om man ser det ovanifrån och honan har såklart matchande hål. Vet ej om det låter logiskt men jag kan inte beskriva det bättre. Jag länkar så får du kika själv :D

Tamiya: https://www.google.se/search?q=tamiya+k ... QQ_AUIBigB

Deans: https://www.google.se/search?q=tamiya+k ... ns+kontakt

Hoppas att det hjälper dig lite iaf.
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Användarvisningsbild
KronaN

Inlägg av KronaN »

Är den eldriven så är det störst chans att den är en CYMA. Skulle den vara en Real Sword så skulle säljaren garanterat nämnt det i samband med affären - de kostar runt 7-8k nya ;)

Sen när det gäller sniperbössor så är det så oftast så mycket som man uppgraderar, så vad som satt på insidan från början är mindre betydelsefullt. Vad gav din kompis för den?

livewire

Inlägg av livewire »

Quick check is to check the gearbox, real sword has their stamp on it, but if not can be as Kronan says, Cyma, S&T etc, all clones of the RS SVD
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Haarax

Inlägg av Haarax »

Först och främst, ta av siktet och topcover.
-Kan du se motorn? A&K, King arms
-Svart gearbox, du kan inte se motorn, silver cylinder? Cyma
-Har gearboxen en hexagon längst bak? King arms. Om inte, A&K.
-Är den väldigt tung, silvergrå gearbox och du kan inte se motorn? Grattis, det är en RealSword! :lol:

(Endast 2 märken gör T3 gb's, och de svarta är lite mindre i volym och passar endast i Cyma.)
Cowards die in shame

livewire

Inlägg av livewire »

2 ? I have a S&T and a Cyma that has a T3 then there's also Real sword
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

skogsmus

Inlägg av skogsmus »

Tack för hjälpen! Fick tag i vapnet och hittade lilla ASG märket.

Någon som har några synpunkter på bössan?
Positivt?
Negativt?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

ASG tillverkar inga egna vapen utan rebrandar andra tillverkares. I det här fallet bör det vara en rebrandad A&K, om min Google Fu inte sviker mig helt. :) Jag hittade ganska mycket recensioner av båda när jag sökte, så det kan kanske vara till någon hjälp iaf.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

mitte

Inlägg av mitte »

fast a&k gearbox ser inte ut så

Bild

är a&k gearbox
Mtp och l85 är grejer det

Skriv svar