PKM internals problem
Postat: fre maj 27, 2016 6:53 am
Hej gänget.
jag köpte en begagnad PKM där allt var utbytt internt och den sköt kanske 55meter och gick tungt.
internt var det Lonex hi.tourqe motor, SHS kuggar, bore up kit, okänd nozzle i metall och en okänd microswitch med mosfet (hemmagjord lösning som det ser ut, men dock fungerande), en sliten böjd madbull m140 fjäder. så orginal pipa med det svart/röda hopup huset.
jag började med att sätta i 6.03 precpipa 590mm och nytt hopgummi, men ingen större skillnad i räckvidd.
jag shimmade om den, satte i en fräsh m130 fjäder, tätade cyklinderhuvudet och pistongen, ingen skillnad.
boxen verkar tät överallt men nu undrar jag vad mer kan orsaka att det läcker luft eller ett räckvidden är så kort?
vad för nozzle ska en PKM ha?
är det annorlunda än en M249 gearbox? har sett nå nozzle som det står m4/m16/pkm på.
tack
jag köpte en begagnad PKM där allt var utbytt internt och den sköt kanske 55meter och gick tungt.
internt var det Lonex hi.tourqe motor, SHS kuggar, bore up kit, okänd nozzle i metall och en okänd microswitch med mosfet (hemmagjord lösning som det ser ut, men dock fungerande), en sliten böjd madbull m140 fjäder. så orginal pipa med det svart/röda hopup huset.
jag började med att sätta i 6.03 precpipa 590mm och nytt hopgummi, men ingen större skillnad i räckvidd.
jag shimmade om den, satte i en fräsh m130 fjäder, tätade cyklinderhuvudet och pistongen, ingen skillnad.
boxen verkar tät överallt men nu undrar jag vad mer kan orsaka att det läcker luft eller ett räckvidden är så kort?
vad för nozzle ska en PKM ha?
är det annorlunda än en M249 gearbox? har sett nå nozzle som det står m4/m16/pkm på.
tack