CNC-fräsa eller 3D-printa railbitar

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

CNC-fräsa eller 3D-printa railbitar

Inlägg av Oiric »

Hallo alla glada sötnosar.

Jag har en Mk12 Mod0 GenIII tub liggandes som jag gärna skulle vilja använda. Problemet är att jag helt och hållet saknar de railbitar som orginal följer med.

Det är alltså en sån här jag har:
Bild

Finns det någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig att få måtten alternativt någon slags ritning eller 3D-modell av de små railbitarna på sidan samt den långa biten på undersidan?

Jag har letat rätt så länge (typ ett halvår lite sporadiskt) efter dessa delar på den världsvida webben, dock utan någon större lycka.
Om någon där ute besitter dessa delar och kan hjälpa mig så vore det enormt uppskattat.

Väl mött!

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: CNC-fräsa eller 3D-printa railbitar

Inlägg av 700mb »

Vad jag hade gjort är att köpa liknande railbitar och fräsa ut egna hål. Själva railen verkar inte vara speciellt ifrån andra så igentligen borde det bara vara fästningen som är bekymret.

kakan
Inlägg: 4
Blev medlem: tis jun 11, 2013 3:42 pm

Re: CNC-fräsa eller 3D-printa railbitar

Inlägg av kakan »

Verkar som du kommer behöva 2x 8.5" picatinny rail, och 2x 3.3" picatinny rail

http://www.precisionreflex.com/Detail.a ... 3&CAT=4809

Sedan behvöer du bara leta upp någon med samma skruvhål eller borra egna

Här är ett exempel http://www.andersonrifles.com/product/s ... inny-rail/

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: CNC-fräsa eller 3D-printa railbitar

Inlägg av Oiric »

700mb: Det hade varit en jättebra idé om det inte vore för att jag ännu inte har hittat några bitar i rätt storlek eller form. De behöver ju vara rundad på ytan som ligger mot tuben samt att de ska ha rätt form i ändarna.


kakan: Precis, den tuben är det gäller. Jag har som sagt ännu inte hittat korrekta railbitar att köpa lösa. Jag kommer då billigare undan med att fräsa eller printa kopior och sen fästa i passande hål på tuben.



Disclaimer: Jag är lite konstig ibland och vill att även detaljerna ska vara så korrekta som möjligt, därav vill jag ha rätt railbitar istället för att ta något random som liknar det som är korrekt men uppenbarligen skiljer sig. Har till exempel sneglat på railbitar som brukar sitta på handskyddet på G36, men det skulle se så fruktansvärt fel ut att jag inte hade kunnat fortgå med bygget. Det är inte så att jag har bråttom att bli klar med detta heller, så jag hittar hellre rätt än något hafsigt men snabbt. :)

Dimage
Inlägg: 77
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:45 pm

Re: CNC-fräsa eller 3D-printa railbitar

Inlägg av Dimage »

Har du kontaktat alla våra svenska butiker och kollat ifall dom kan hjälpa dej??
Ibland har butiker saker liggandes med.

Skriv svar