Dålig FPS trots 130-fjäder (A&K Mk46)
Postat: lör maj 19, 2012 3:33 am
Gjorde en rätt fet beställning av internals till min Mk46 ksp från A&K för att förbättra dess hållbarhet och prestanda.
Visste dock redan sen innan att den var lite klen (fick tillfälle att chrona den lite grann under ett spel och blev förvånad att se att den gjorde mellan 70-75 m/s med 0.28:or), men jag tänkte att jag med nya internals skulle råda bot på saken.
Här är listan över det jag skaffade:
Motor, INFINITY U-30000, LS/HT, short axle
Motor Connector Plugs
Wire, silver plated, 2 meter-
Spring guide, ver 2, gearbox
Piston, polycarbonate, half teeth, M190
Gear set, helical, extreme torque up, 150-190 m/s
Cylinder Head Aluminium for ver. 2
Piston head, aluminium, ventilation, hexachrome, black
Alla delar är från ASG's "Ultimate" serie (var väldigt nöjd med en Ultimate-gearbox jag skaffade till en annan bössa så även om det kostade en del så ser jag det som värt det). Har installerat allting utom silverkabeln och Motor Connector Plugs till den eftersom att jag inte har tillgång till lödkolv just nu (tanken är att löda deans kontakter i samma veva så man slipper crap-tamiya).
Jag tog medvetet delar som är till för större påfrestningar än fjädern jag faktiskt satte i, just för att jag vill försäkra mig om hållbarheten. Nu sitter iallafall en 130-fjäder (också från ASG) i, men trots det så fick jag inte mer än cirka 104-106 m/s med 0.20 kulor och hop-up helt av.
Fel som jag misstänker att det kan bero på är något med nozzeln (eftersom att den fortfarande är original då jag inte visste vilken typ av nozzle som A&K's kulsprutor använder). Sen så tyckte jag att o-ringen till pistonghuvudet satt lite väl glappt men antog att det skulle "vara så" med tanke på att den kom så i förpackningen. Kanske kan det vara så att jag bör skaffa en cylinder från ASG också om den har bättre kompabilitet med ASG's delar?
Precpipa har jag heller inte hunnit skaffa än, men någonstans känns det lite vrickat att man skulle behöva en precpipa för att få ut mer än ynka 104-106 m/s när det sitter en 130-fjäder i.
Så tror ni att det rör sig om dålig kompression någonstans som jag misstänker?
All hjälp uppskattas.
Visste dock redan sen innan att den var lite klen (fick tillfälle att chrona den lite grann under ett spel och blev förvånad att se att den gjorde mellan 70-75 m/s med 0.28:or), men jag tänkte att jag med nya internals skulle råda bot på saken.
Här är listan över det jag skaffade:
Motor, INFINITY U-30000, LS/HT, short axle
Motor Connector Plugs
Wire, silver plated, 2 meter-
Spring guide, ver 2, gearbox
Piston, polycarbonate, half teeth, M190
Gear set, helical, extreme torque up, 150-190 m/s
Cylinder Head Aluminium for ver. 2
Piston head, aluminium, ventilation, hexachrome, black
Alla delar är från ASG's "Ultimate" serie (var väldigt nöjd med en Ultimate-gearbox jag skaffade till en annan bössa så även om det kostade en del så ser jag det som värt det). Har installerat allting utom silverkabeln och Motor Connector Plugs till den eftersom att jag inte har tillgång till lödkolv just nu (tanken är att löda deans kontakter i samma veva så man slipper crap-tamiya).
Jag tog medvetet delar som är till för större påfrestningar än fjädern jag faktiskt satte i, just för att jag vill försäkra mig om hållbarheten. Nu sitter iallafall en 130-fjäder (också från ASG) i, men trots det så fick jag inte mer än cirka 104-106 m/s med 0.20 kulor och hop-up helt av.

Fel som jag misstänker att det kan bero på är något med nozzeln (eftersom att den fortfarande är original då jag inte visste vilken typ av nozzle som A&K's kulsprutor använder). Sen så tyckte jag att o-ringen till pistonghuvudet satt lite väl glappt men antog att det skulle "vara så" med tanke på att den kom så i förpackningen. Kanske kan det vara så att jag bör skaffa en cylinder från ASG också om den har bättre kompabilitet med ASG's delar?
Precpipa har jag heller inte hunnit skaffa än, men någonstans känns det lite vrickat att man skulle behöva en precpipa för att få ut mer än ynka 104-106 m/s när det sitter en 130-fjäder i.
Så tror ni att det rör sig om dålig kompression någonstans som jag misstänker?
All hjälp uppskattas.