Hur fixar man rails på en m249

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
McNight
Inlägg: 9
Blev medlem: tis jun 24, 2014 11:14 am

Hur fixar man rails på en m249

Inlägg av McNight »

Hejsan på er!

Jag införskaffade mig idag en m249.
Men, den har som många kanske vet, inte rails på handguarden.
Så min fråga är då:
Vad är det billigaste och lättaste sättet att få rails på handguarden?
Är det att köpa en handguard som redan har rails?
Eller går det att meka dit rails själv?

Tacksam för svar! :)

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Hur fixar man rails på en m249

Inlägg av Kocken149 »

När du lägger upp en fråga så se till att få med så mycket info du bara kan. Man måste veta åtminstone vilket fabrikat du har på din m249?

McNight
Inlägg: 9
Blev medlem: tis jun 24, 2014 11:14 am

Re: Hur fixar man rails på en m249

Inlägg av McNight »

Kocken149 skrev:När du lägger upp en fråga så se till att få med så mycket info du bara kan. Man måste veta åtminstone vilket fabrikat du har på din m249?

Okej, förlåt.
Det är en M249 mk 2 från A&K.


Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Hur fixar man rails på en m249

Inlägg av Thinker »

Det går att fixa själv, speciellt på undergreppet, men du måste ändå köpa RAS skenor så enklast är helt klart köpa färdigt.

Enklast är annars endast underdelen för det är bara klippa till och bocka en plåt och skruva fast plåten fram och bak på greppet, skenor på plåten, och måla det svart osv.
This space intentionally left blank

McNight
Inlägg: 9
Blev medlem: tis jun 24, 2014 11:14 am

Re: Hur fixar man rails på en m249

Inlägg av McNight »

Tackar så mycket för era svar!
Känns nästan som om man köper de nytt istället då det inte var så dyrt. Men någon som har erfarenheter att köpa från den sidan som är länkad lite högre upp? Är det en bra sida? Och är det den billigaste sidan? :)

För tänkte även köpa lite mindre magasin, medan jag ändå är igång och pysslar med vapnet. Finns de att få tag på här i Sverige? Eller blir det att kolla på sådant utanför Sverige också?

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Hur fixar man rails på en m249

Inlägg av Maercosh »

Här är en tråd om just ehobbyasia, läs själv o skaffa dig en uppfattning: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ia#p214630

McNight
Inlägg: 9
Blev medlem: tis jun 24, 2014 11:14 am

Re: Hur fixar man rails på en m249

Inlägg av McNight »

Maercosh skrev:Här är en tråd om just ehobbyasia, läs själv o skaffa dig en uppfattning: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ia#p214630
Tackar så mycket! :)

Skriv svar