Ge förslag på vapentillverkare

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Mehdi
Inlägg: 26
Blev medlem: lör mar 05, 2016 9:49 pm

Ge förslag på vapentillverkare

Inlägg av Mehdi »

Hej,

ska köpa min första vapen och vill gärna ha förslag på tillverkare (AEG). Jag vill gärna köpa vapen från tillverkare som erbjuder bra med reservdelar så jag kan själv vid behov byta ut delarna, tillverkare som har rigida komponenter. Några förslag på tillverkare uppskattas. p.s. nybörjare!

Hälsningar
MT

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Ge förslag på vapentillverkare

Inlägg av Maercosh »

Alla delar passar på i princip alla vapen (om det är m4 du letar efter)
I vilken prisklass är det du söker vapen?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Ge förslag på vapentillverkare

Inlägg av Gwlyddyn »

Ok. Vilken vapentyp vill du ha?

M4: Specna Arms.
AK: E&L / Meister Arms.

Udda: ASG Scorpion Evo.

Voodoo 1
Inlägg: 72
Blev medlem: tis nov 12, 2013 9:35 pm

Re: Ge förslag på vapentillverkare

Inlägg av Voodoo 1 »

HK416 från VFC.
7.62, when diplomacy fails.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=21614

Mehdi
Inlägg: 26
Blev medlem: lör mar 05, 2016 9:49 pm

Re: Ge förslag på vapentillverkare

Inlägg av Mehdi »

Jag kika lite på denna https://www.youtube.com/watch?v=0SbN9wpbgF4
Vapnet heter A&K TWM4-RIS. Det jag gillar att man kan byta ut fjädringen (pistongen) vid behov. Jag vet inte om detta är möjligt med andra vapentyper än M4 men med M4 kan man modda lite mer tror jag (flashlight etc. gått om utrymmer). Vill gärna ha en lagom lång pipa för precision med.
Jag önskar att kunna byta ut motor, gearbox vid behov. Det jag mindre gillar är att siktet är fast! Vad tycker ni?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Ge förslag på vapentillverkare

Inlägg av Gwlyddyn »

Det där är en kinakopia på en Systema PTW. Folk brukar tycka att dom går "ok" när dom bytt.. Allt.

Byta fjäder kan du göra på samtliga jag länkade. :)

Mehdi
Inlägg: 26
Blev medlem: lör mar 05, 2016 9:49 pm

Re: Ge förslag på vapentillverkare

Inlägg av Mehdi »

Tack för informationen. Om jag har förstått dig rätt så kan jag köpa olika fjädrar (som i videon jag länka ovan) så man kan snabbt byta till t.ex. CQB etc. med Specna Arms m4 eller Systema PTW?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Ge förslag på vapentillverkare

Inlägg av Gwlyddyn »

Skillnaden på en PTW och Specna/E&L's senaste är att i en PTW, och dess kopior, har du en cylinder du byter och på dom andra byter du bara fjädern.

Mehdi
Inlägg: 26
Blev medlem: lör mar 05, 2016 9:49 pm

Re: Ge förslag på vapentillverkare

Inlägg av Mehdi »

Tack! det läste jag mig fram till också :)

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Ge förslag på vapentillverkare

Inlägg av Maercosh »

Längre pipa ger dig inte bättre precision, det tror många när de börjar.
En starkare fjäder kommer du inte att behöva, snarare en svagare(för att få använda full auto utan säkerhetsavstånd)
M4 är det allra vanligaste. Ex. kolv och handguards finns det tusentals till just m4 modellerna.
Flashlight och sikten osv.osv. passar på i princip alla vapen sålänge de har en rail (9 av 10 vapen har en rail)
Kolla lite på olika vapen här på forumet och kom fram till vilken plattform du vill börja med. Det du ska försöka kolla efter är det vapen du tycker ser snyggast ut, gillar du m4? AK? G36? MP5?
http://airsoftsverige.com/forum/viewforum.php?f=26
Ak-cyma från taiwangun.com
m4-specna arms från gunfire.pl
G36c- JingGong från taiwangun.com

EDIT: ska du köpa en AK ska du försöka hitta en med riktig metall och riktigt trä, de lite dyrare Cyma-modellerna har det
Ska du köpa M4 bör du försöka hitta en i full metall. det har nog alla specna från gunfire tror jag
G36c är original gjort av polymer-plast så den går inte att få tag på i metall
https://www.youtube.com/watch?v=S3IBULpytmo

Skriv svar