SA släden hoppar tillbaka i V2 gearbox

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
1mpulseS0D
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:37 pm

SA släden hoppar tillbaka i V2 gearbox

Inlägg av 1mpulseS0D »

Hej!

Har fixat lite med bössan, och har nu stött på ett problem. SA-släden hoppar tillbaka/släpper från avtryckaren när jag trycker in avtryckaren för långt, vad kan detta bero på? Det gäller både när jag har batteri ikopplat och utan, videon visar utan batteri. Jag gissar att det har något med cutoff levern o göra, men jag kan ha fel..

https://www.youtube.com/watch?v=S6XPZA3bPmo

Tack på förhand

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: SA släden hoppar tillbaka i V2 gearbox

Inlägg av p33krN »

Antagligen "CA-döden".
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

1mpulseS0D
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:37 pm

Re: SA släden hoppar tillbaka i V2 gearbox

Inlägg av 1mpulseS0D »

Går att skjuta som vanligt med den, både semi och auto funkar som det ska, det är bara det ifall jag trycker in avtryckaren för långt hoppar liksom släden av avtryckaren.

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: SA släden hoppar tillbaka i V2 gearbox

Inlägg av Haarax »

Hade något liknande för länge sedan, tror jag rättade till fjädern, slipade på tappetplate där den rör fjädern, samt såg till att "el - plattan" satt bra i gearboxen. Testa vicka på den när skruven sitter i, min behövde lite lim för att sitta rätt. Efter dess var det inget strul med den delen av bössan. Tätningen blev dock aldrig bra i den bössan. :(
Cowards die in shame

1mpulseS0D
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:37 pm

Re: SA släden hoppar tillbaka i V2 gearbox

Inlägg av 1mpulseS0D »

Spelade in en video till när gearboxen är öppen, om det hjälper någon kunnig att identifiera problemet!

https://www.youtube.com/watch?v=3rN_ZWQoUyc

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: SA släden hoppar tillbaka i V2 gearbox

Inlägg av Maercosh »

Jag har samma problem i min v3 gearbox, fast endast ibland

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: SA släden hoppar tillbaka i V2 gearbox

Inlägg av livewire »

probably be that the SA is worn and therefore the trigger and carriage part is travelling too far forward and allowing it to release prematurely, try a new SA, or add a small plastic shim to the contact area of either the SA carriage or the face of the trigger, had the same problem with a SVD before, if you cant be bothered to DIY it just buy a new one it'll be less hassle
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

1mpulseS0D
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:37 pm

Re: SA släden hoppar tillbaka i V2 gearbox

Inlägg av 1mpulseS0D »

Eftersom den enda troliga fixen är att byta SA helt, så väntar jag ett tag till. Bössan går som sagt att skjuta med, bara man inte trycker in avtryckaren för långt på auto. Cut-off levern gör sitt jobb på semi, så där kvittar det. Väntar på att försöka få tag i en BTC-spectre krets så ska det nog ordna sig i slutändan :)

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: SA släden hoppar tillbaka i V2 gearbox

Inlägg av livewire »

If you can't get hold of a spectre is a chimera a good alterative, sign up for notifications from airlab as they come up there occasionally but sell out fast
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Skriv svar