m4/m16 osv låspinne

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
McNolton

m4/m16 osv låspinne

Inlägg av McNolton »

långa låspinne

Hej jag saknar den långa låspinne till två m4 skrot bössor jag har ligger den som går i genom gerbox och ytter skal framför eld väljaren....
Har leta genom "hela" min skrot tunna i min verkstaden efter något gods som kan passa hitta en bit som är något för stor.... Borde kunna lösa det genom att montera fast den i pelarborr och slipa ner den till den passar men är ganska svårt och få det rätt, lätt hänt att jag slipar bort för mycket gods och att könna en så lite bit så den låser fast är nog fan inte lätt... gav upp innan jag ens prova..... :)

Så var kan jag hitta låspinne jag söker och köpa två nya... Är det dumt dyra med frakt osv så gör jag ett försök och till värka egna

Kocken149

Re: m4/m16 osv låspinne

Inlägg av Kocken149 »

En sån här av lämplig tjocklek som jag kapat till rätt längd på använder jag.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fasteleme ... 000033230/

McNolton

Inlägg av McNolton »

Tack men nej tack har en sådan låda ligger bland sortiment-lådorna i verkstad blir fel utseenden med en rörsprint, Där det ska vara en könad lås pinne

ingen som vet var jag kan köpa nya.... har själv kunna och vare uppdaterad på bra säljer osv för flera år sedan när jag var aktiv airsoft spelare

Eller vad kan namnet vara på delen jag söker om det kanske går och hitta någon från Kina på ebay som säljer dom, om jag vet vad jag ska söka på för ord

McNolton

Inlägg av McNolton »

problemet löst pinnen som håller Dust Cover är rätt storlek och har 3st Dust Cover ligger så vilkenhary av den i rätt längd så blir det bra

får locktigat fast pinnen om det inte går klämma till den i pressen eller hamrar till på den så den blir oval i ena enda

men vad fan nu hitta jag också en cirka 30cm lång rostfri stål stav i rätt gods tjocklek :) behöver jag inte såga sönder en pinnen till Dust Cover längre

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

McNolton

Inlägg av McNolton »

Tack för tipset ska utt til verkstad senare hade inte tid i går och tillverka nya om jag inte blir nöjde med det jag gör själv så blir det köpa dom där

Skriv svar