problem med V.2 box, matar inte

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Färnström

problem med V.2 box, matar inte

Inlägg av Färnström »

Sitter med en V2 box, sittandes just nu i en TM M4S, Problemet är att hur jag än gör, så efter en tio skott eller så, så när boxen cycklat så stannar nozzeln bak, verkar som hela boxen låser sig senare än den borde, det funkar några skott, sen känns det som om boxen sätter sig, och detta resulterar i att min nozzel inte riktigt åker fram som den ska, och då matar inga kulor, och de få som lyckas ta sig igenom finns ingen tryck bakom då luft läcker som bara den överallt, har testat runt lite och när nozzeln är i rätt läge och man sätter hopupen direkt mot (utan överkropp, smidigt och snabbt så) så trycker den på som den ska.

jag hoppas folk förstår mitt lilla problem, känns som om antingen motorn drar för lång, eller antirevercal latchen inte slår i som den ska eller något.

har öppnat upp boxen flera gånger, får inte ihop det, hur jag än gör, känns som om jag missar något men kan inte komma på vad det är.
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

Cpt

Re: problem med V.2 box, matar inte

Inlägg av Cpt »

Kolla så att tappet plate glider lätt i lådan. Gör den inte det, slipa på tappet platens sidor tills den gör det. Kolla så att sector gear inte är shimmat för hög och trycker tappet plate "uppåt". Lösning, shimma om.

Färnström

Re: problem med V.2 box, matar inte

Inlägg av Färnström »

tackar :)

ska kolla på shimsen, kan vara så att jag shimmat fel i så fall, får ta och öppna upp boxen igen och göra om

5 augusti 2012, 15:43:

kan säga att detta löste problemet, shimmade om boxen och var fixade lite med tappet platen gled lite mer, men det största problemet som jag upptäckte var att fjädern till cutoff leavern satt lite fel och störde, fixade det också, nu rullar boxen på som den ska utan problem, tackar för hjälpen :)
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

Skriv svar