Vore tacksam för lite hjälp med två saker.
1: Har en TM m14 socom med high torque motor och 110 fjäder, hur kraftig fjäder vågar jag byta till utan att riskera att boxen blir mos?
2: Kan jag köra med 11v lipo eller behöver jag uppgradera boxen mer för detta?
3: Vet någon vad det är för ljuddämpare som passar? Mått och gängning?
Tack på förhand!
TM m14 socom
TM m14 socom
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=686
Re: TM m14 socom
Jag körde med 130fjäder och min TM box sprack i fronten, bytte till en AGM gearbox som höll för en 140fjäder utan problem.
ymmv.
mosfet är rekomenderat vid 11.1v lipo. brändt flera switchassemblys med "bara" stora 9.6v nimh...
ymmv.
mosfet är rekomenderat vid 11.1v lipo. brändt flera switchassemblys med "bara" stora 9.6v nimh...
Angående gängningen så är det vanliga 14 mm motsols gängor så nästan alla dämpade funkar.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch
TM m14 socom
Ok, tack för hjälpen.
Kanske skall peta i ett 7,4 istället och vänta lite med att förstärka gearboxen.
Kanske skall peta i ett 7,4 istället och vänta lite med att förstärka gearboxen.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=686
-
Hejsan! Jag är ganska kas på trim och har aldrig trimmat ett vapen, har dok folk som kan hjälpa mig montera skiten. Jag har också en M14 CM.032 från taiwanguns xD Men jag behöver hjälp man vill ju inte att den ska gå sönder och att man ska få mycket strul. Jag har 2 st 11.1 v lipo, hade tänkt byta gearbox och fixa MOSFET, är det något mer som bör bytas? Vart köper jag grejer som passar min bössa? Någon som orkar länka? Hur gick det för dig med 11.1 v lipot? Vad ska jag tänka mer på osv? Jag vet att man inte bör sönder trimma sin bössa i början men jag har fler vapen ifall det går knas och man lär sig ju aldrig om man inte börjar någon gång? XD
Spela sönder den först. Laga/uppgradera sen.
Att laga något som inte är trasigt är bara dumt.
Att laga något som inte är trasigt är bara dumt.
Lgt. Skalptagare