Ny pipa till JG sl8

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Maercosh

Ny pipa till JG sl8

Inlägg av Maercosh »

Ursäkta min extrema mängd trådar :D
Har just nu en JG sl84 som jag köpte på taiwangun. Upplever att den skjuter lite för kort, så tänkte uppgradera med en ny innerpipa och gummi, eftersom jag ska ha en 510mm pipa hittade jag denna:
http://shop.wizeguy.se/se/art/madbull-p ... t-bore.php
Vet att det finns olika modeller av hopup gummin, r-hop osv :D Vilket är bra om man vill ha bra träffsäkerhet på lite längre avstånd.

Frågor om fjäderuppgradering:
Vad skadas om man uppgraderar fjäder?
Är en 140mm fjäder för mycket?
Klarar min originalmotor att driva den fjädern?

ohman

Re: Ny pipa till JG sl8

Inlägg av ohman »

Börja med hop up-gummi och möjligen en h-spacer. Madbulls blå och röda 60-graders är riktigt bra, finns oftast på röda stjärnan. gör också rent innerpipan om du inte redan gjort det.

Motorn bör klara 140-fjäder men det går nog segare. Pistongen kommer ta mest stryk av en starkare fjäder, men belastningen blir högre på allt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

ohman

Inlägg av ohman »

Du behöver varken alkohol eller silikon i pipan,
Jag använder en piprensare för en 22:a som jag shoppade på en jaktaffär. Funkar utmärkt att använda den "luddiga" toppen till piprensaren. Drar ur pipan fint och rensar ur skiten som ligger i den. Men det går bra med en tygbit i en vanlig piprensare också, byt ut tygbiten när du ser att den blivit smutsig och repetera tills den inte längre blir det.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Jag sprutar i bromsrengöring, väldigt effektivt och lämnar inga rester. Jag skulle undvika läskstång i stål, då dom kan repa pipan. Plastläskstång är att föredra.

Skriv svar