Beklagar, jag har en moddad/gjort del med text i mina loggar men inget som är hur jag gjort det, bara vad och när och vilka delar mm. Jag har lite bilder på det men kommer nog inte hjälpa helt pga allting är custom gjort mer eller mindre. Men första ljuddämparen var köpt med 5.56mm märkning för M4a som jag borrade om och fäste bakre delen linjerat upp med M3 mm som jag försänkte och borrade in, täcktes av yttre ljuddämparen när den skruvades på. Kan dock säga denna inte kommer att bli lika tyst som en TM Mk23 NBB är direkt ur förpackningen med ljuddämpare pga Mk1 har lite för högt gastryck (men fungerar fint även på vintern med vanlig greengas/propan gas), och mycket av ljudet kommer från slagmekanisen baktill. Mk23 har bättre konstruktion där för att dämpa ljudet runt mekanismen vid hammare osv...
Men utseendet är coolt. Och den är tystare och mer driftsäker än normal gaspistol.
Men det är lite kul att ha ljudupptagningar, spektrum kurvor osv och mätningar över hur ljudet förändrar sig, och det har varit en rätt billig leksak och "testbed" för diverse (som jag i princip aldrig spelar med, föredrar andra).