Frågar angående köp av billig GBBR

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Frågar angående köp av billig GBBR

Inlägg av perlenbacher »

1000 kr?
Cyma, Dboys är två av dina val i märken. Annars skulle jag kolla begagnat. Men för 1.000kr får du en begagnad nybörjarbössa.
Antagligen utan magasin, Lipo batteri och laddare. Men man kan ju hoppas.

GBBR= Gas BlowBack Rifle. Alltså är det ett gasgevär med blowback.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Frågar angående köp av billig GBBR

Inlägg av Maercosh »

Vet inte vad 'Ansökt om airsoftbörsen' innebär, var kan jag läsa om det?
Jing Gong g36c har jag kollat på men den är ju 500kr för dyr och så får man ju inget extra mag :(
Vad är det för fel på denna? kommer den bara gå sönder? http://shop.wizeguy.se/se/art/dlv36-komplett-paket.php

12 augusti 2015, 04:17:

Tack för snabba svar :D ska kolla lite begagnade vapen då

Teemu76
Inlägg: 52
Blev medlem: tor maj 29, 2014 5:48 pm

Re: Frågar angående köp av billig GBBR

Inlägg av Teemu76 »

Gå in på tråden: om airsoftsverige.

Med allra största säkerhet kommer denna bössa gå sönder.
Raptors - FBI Hostage Rescue Team

eoz
Inlägg: 32
Blev medlem: mån mar 02, 2015 1:06 pm

Re: Frågar angående köp av billig GBBR

Inlägg av eoz »

Den du länkat lär kanske klara av att skjuta 5-10 mag innan den totalt havererar. Den kommer även ha en räckvidd runt 10 talet meter och vara överdjävligt tråkig att spela med på alla sätt. 1000 kronor räcker inte under några omständigheter till ett nytt spelbart vapen tyärr.... Måste du köpa nytt så är det allra bästa du kan göra att kolla på en shotgun runt 1000lappen. Det kommer inte vara någon njutning, men den kommer inte haverera direkt och gå lite längre än den du länkade.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Frågar angående köp av billig GBBR

Inlägg av ohman »

Nu lugnar vi ner oss lite här :D

Det finns flera fina G36or till salu på airsoftbörsen kring tusenlappen. Speciellt de två SRC-bössorna är en vansinnigt bra deal imo. Men även en JG duger utmärkt (dock plastigare plast, SRC håller mycket bättre kvalitet överlag). När det gäller M4or så blir det oftast lite dyrare om man inte är beredd att börja mecka på en gång även om man kan hitta en del kring tusenlappen.

Rekommenderar att man tar sig en titt här för att få ett bättre hum om G36: viewtopic.php?f=127&t=28277

Om man ser på vapnen ur hållbarhetssynpunkt så leder ju V3 gearboxen (AK47/74, G36, AUG mm) med ljusår över V2 (M4, Scar, mm). Vilket alltid är trevligt om man är ny.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

alexoyeah
Inlägg: 49
Blev medlem: ons apr 15, 2015 6:35 pm

Re: Frågar angående köp av billig GBBR

Inlägg av alexoyeah »

Cyma 028 fungerar väl utmärkt för en 1000kr?

Plastig och och annat är väl inte på topp men den gör det den skw.
not one step back

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Frågar angående köp av billig GBBR

Inlägg av perlenbacher »

Du kan använda en pistol som sniper om du vill....
är det optimalt? Nej.
Är det realistiskt? Nej.
Är det praktiskt? Nej.
Är det upp till dig? Absolut.

Men olika vapen existerar av olika syften. Även i Airsoft. Speciellt då vi försöker spela så realistiskt som möjligt.

Mitt tips är att du spar några rödingar till och satsar på att få bra kvalite direkt. Du kommer inte komma någonvart med 1000kr hur du än vänder på det.

Vänta tills mer cash anländer och återkom då är mitt tips.
Ansök till airsoftbörsen.
och LÄS PÅ! Läs trådar här, välj ut dem ord, termer och märken du inte vet vad dem är och sök efter fakta.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Frågar angående köp av billig GBBR

Inlägg av baracken »

Shotguns har fast hop så tyvärr går det ej.
Finns rätt billiga snipers som jg bar-10 t.ex
Går även att få tag på billiga well för under 1000kr har jag för mig som jag har för mig är vsr kompatibla.
Vill du ha en aeg för 1000kr så är det begagnat som gäller och du kan nog få tag i något roligt för den summan.
Hur känner du inför att meka?

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Frågar angående köp av billig GBBR

Inlägg av Maercosh »

Vill helst inte ha några problem med vapnet, utan är mest intresserad utav att köra med det. Kan typ ingenting om vad vapen innehåller så det hade nog tagit lite tid att lära mig

14 augusti 2015, 13:27:

Btw kan man justera hop up i alla vapen? Fjäderpistol också? För min kompis halvbra p250 har problemet att skottet åker näsan rakt upp i luften

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Frågar angående köp av billig GBBR

Inlägg av ohman »

Inte i alla vapen nej, men de som har en hop brukar gå att justera, och åker kulan rakt upp så har den troligen en.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar