Mk48 / 7.62 Minimi-tråden

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Killen_med_skorna
Inlägg: 115
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:03 am

Mk48 / 7.62 Minimi-tråden

Inlägg av Killen_med_skorna »

Bild

Som alla nog vet vid det här laget så har jag länge drömt om en (så gott det går) korrekt airsoft Mk48. Som ni självfallet känner till så finns det ju i dagsläget ingen kommersiell variant, utan det är custom-byggen som gäller ifall man vill ha en.

Det var ju nästan så att vi alla såg ljuset i tunneln förra året då det annonserades om en helt custom-byggd japansk Mk48 från First och Getsome. Jag har febrilt letat efter uppdateringar på det projektet men kammat noll.

Ideerna om ett Mk48-bygge har funnits sedan 2010-2011, 2012 tänkte jag dra igång på riktigt och nu sitter jag här 2015, och har precis börjat få tummen ur.

Är osäker hur många som ännu är intresserade av denna vapenmodell, men i och med att mitt eget intresse inte har svalnat tänkte jag härmed styra upp en samlingstråd för Mk48:or! (Naturligtvis är diskussion av alla former av Minimi 7.62-maskingeväret välkomna)!

All information och funderingar är välkomna! Bilder på egna custom-byggen, tips och råd m.m! Ordet är fritt, så låtom oss nörda loss!
/Tom

Du kan även hitta lite info i denna tråd: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 7&start=25

P.S Om admin tycker att denna tråd av någon anledning inte passar sig så är jag idel öra.

11 augusti 2015, 17:47:

Kastar upp lite bilder på mitt egna projekt för att kicka igång tråden lite.. Kan tillägga att jag lärde mig själv att cadda endast i syfte att förverkliga denna dröm! :)

Bild

Håller just nu på med detta projekt. 3 st 3D-printade prototyper är under tillverkning för en beta-test!
Bild
Bild