co2 eller gas? tips på ett första vapen

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
pownzter
Inlägg: 3
Blev medlem: lör aug 01, 2015 8:13 pm

co2 eller gas? tips på ett första vapen

Inlägg av pownzter »

Hej!
Jag har två frågor:

Ska köpa mitt första airsoft vapen och undrar vad skillnaden mellan gas och co2 är och vad som är bäst för en nybörjare!

Är det lagligt att köpa och använda airsoft hemma om man är under 18 år?

Tack på förhand. :D
Senast redigerad av 1 pownzter, redigerad totalt 0 gånger.

Cire
Inlägg: 90
Blev medlem: fre jul 20, 2012 5:05 pm

Re: co2 eller gas? (mitt första airsoft vapen)

Inlägg av Cire »

Är det lagligt att köpa och använda airsoft hemma om man är under 18 år?
Nej.

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: co2 eller gas? (mitt första airsoft vapen)

Inlägg av JonathanRL »

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 17&t=31446

Det absolut första som bör nämnas är att enligt svensk lag så måste du vara över 18 år för att få delta i airsoftspel eller äga ett airsoftvapen. Det är ingenting som spelare hittat på för att vara elaka utan det är så lagen ser ut. Det absolut vanligaste är att spelare under 18 argumenterar att de får delta om de har övervakare eller målsmans underskrift. Vi är trötta på att höra det felaktiga motargumentet och du är inte ett undantag från reglerna. En övervakare har inte någon möjlighet att avstyra felaktigt användande av det effektbegränsade vapnet. På många spel kan personer under 18 vara välkomna som statister, sjukvårdare eller fotografer men du får inte spela eller äga ett vapen och du kan få problem med Polisen om du gör det. Detta riskerar även att ge hobbyn ett dåligt rykte och att ge hobbyn dåligt rykte är inte det bästa sättet att börja i någon hobby. Om du inte är 18 får du gärna läsa på, diskutera och köpa utrustning som inte är vapen tills dess att du fyllt år.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Skriv svar