Bästa mp5 sd6?
Bästa mp5 sd6?
Funderar på och köpa mig en Mp5 SD6 som jag framöver vill upgradera en del.
Vilken modell/tilverkare är bästa för detta ändamål?
Tack för svar,
//Kåre
Vilken modell/tilverkare är bästa för detta ändamål?
Tack för svar,
//Kåre
Re: Bästa mp5 sd6?
ICS är sjukt bra men lite dyrare, men har bättre finnish än Cyma på plasten, och metallen på ett sätt, men Cyma är bra mycket billigare, men har inte lika fin finnish på plasten och den är tyngre än ICS. Jag hade nog valt ICS men är man på en "tight" budget ta Cyma uppgradera den och så har du en bättre bössa internt för samma pris som en stock ICS
Min Affärsredovisning
ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story
Som tidigare sagt så är självklart ICS ett riktigt bra val men man ska inte underskatta Cyman som bara en budget modell. Cyma har blivit riktigt duktiga på att bygga bössor under de senare åren och håller en väldigt hög kvalite. Min har rullar i fyra år utan problem och har en utgångshastighet på ca 118m/s och den är aldrig öppnad förutom att jag bytt gummi 2 gånger. Jag skulle personligen köpa en cyma och inte uppgradera den internt utan köra på som den är.
Cymas senaste modeller med metallkropp r riktigt välbyggda och hästlängder snyggare än ics plast
Lite finare, lite bättre
-
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Spanade lite på clasic army på frysen häromdan, mycket trevlig måste jag säga. Dock dubbla priset mot en cyma...
Nån som vet om ljuddämparen verkligen tar bort något ljud?
Nån som vet om ljuddämparen verkligen tar bort något ljud?
Nej, ljuddämpare funkar inte på aegs som på riktiga vapen eller gas och co2.
Ljuddämpnig på aeg sker genom att bygga en shockabsorber av musmatta på pistongen och sätta ljuddämpartejp på gearboxen.
Systema har ett så kallat silent headset men det är bara bluff och båg.
Här har du en video som förklarar hur en riktig ljuddämpare fungerar (samma princip på gasvapen)
Skippa till 5:00
http://www.youtube.com/watch?v=-keuXw5xfRs
Ljuddämpnig på aeg sker genom att bygga en shockabsorber av musmatta på pistongen och sätta ljuddämpartejp på gearboxen.
Systema har ett så kallat silent headset men det är bara bluff och båg.
Här har du en video som förklarar hur en riktig ljuddämpare fungerar (samma princip på gasvapen)
Skippa till 5:00
http://www.youtube.com/watch?v=-keuXw5xfRs
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Viss effekt har du även på en aeg. MP5 SD brukar vara ganska tysta. Inte för skytten men för den som blir skjuten på. Ljudet blir dovare och svårare att riktningsbestämma.

Vad Twist sa!
Ljuddämpare e rätt schyst på AEG faktiskt.
Bobeson: Rigga en AEG med dämpare och be nån skjuta ett par skott bakom din rygg så ser du effekten
Jag klämde lite på en polares CYMA MP5SD6. Plasten e helt ok, metallen har lite tråkig färg bara, men det går att fixa med en sprayburk. Enkel att plocka isär är den också!
//BG
Ljuddämpare e rätt schyst på AEG faktiskt.
Bobeson: Rigga en AEG med dämpare och be nån skjuta ett par skott bakom din rygg så ser du effekten

Jag klämde lite på en polares CYMA MP5SD6. Plasten e helt ok, metallen har lite tråkig färg bara, men det går att fixa med en sprayburk. Enkel att plocka isär är den också!
//BG
Blackgoat_m10 på instagram.