Nozzle för lång?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Nozzle för lång?

Inlägg av ministry »

God morgon, mina herrar.

Jag har en bössa som fått en ny nozzle. Nozzlen tycktes mig vara lika lång som den förra, men skenet kan bedra. Matningen funkar i stort sett inte alls (1 av 50 skott kommer ut), oavsett magasin och om jag håller den upp och ner, ökad eller minskad hop, osv.. Detta föranleder mig att tro att nozzlen spökar, vilket stärks av att om jag lägger ner en kula i hoppen och skjuter, åker den inte den i position, och nozzle är det enda som kan vara ivägen.

Med gamla nozzlen var matningen bättre, men ej bra, kanske 30 bulor på 50 cyklar eller så med en dubbelmatning då och då.

Nozzlen sitter perfekt i tappet plate och gearboxen i övrigt är mycket god, så förmodligen är den helt enkelt en aning för lång. Låter detta rimligt och kanske till och med sannolikt?

Om ja, kan man fila ner den eller finns det någon slags liten teknik för att låta nozzlen dras längre tillbaka? I värsta fall får jag köpa en ny, men har mindre lust att pröva mig fram på nozzlar om det finns ett sätt för den late.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Nozzle för lång?

Inlägg av ministry »

Samma som nozzlen: Dream Army, röd aluminium.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skriv svar