Semi-spärra v3 gearbox

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Semi-spärra v3 gearbox

Inlägg av Paxz »

Vad är gearboxen till för bössa?
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Semi-spärra v3 gearbox

Inlägg av Paxz »

Vet inte om du skojar nu Kocken, men lycka till att få in en BTC Spectre (som ännu bara finns till V2) i en V3 bössa. Verkar dessutom som att Cire ville slippa att köpa en mosfet. Alternativet för high-end mosfets är BTC Chimera och/eller ASCU V3 till V3.

Hur långt är du villig att gå med moddandet Cire? Vill du kunna gå tillbaka till auto vid ett senare tillfälle eller är det semi-only for life för bössan? Låter som det senare alternativet om det är en SL8 det handlar om.

Ärligt talat så hade en mosfet varit den mest optimala lösningen. Inte bara för att det är säkrast, men även för att man då även löper en betydligt mindre risk att råka ut för att boxen låser sig. Men en mosfet kan vara både vara dyr och jobbig att installera så förstår fullt om detta inte är ett alternativ. Personligen skulle jag aldrig spela med en bössa utan mosfet, men det är en smaksak.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Semi-spärra v3 gearbox

Inlägg av Mrmonkeey »

Haha absolut. Vill ju inte råka dra en autoskur eller liknande.
Ne det är bäst med ordentligt jobb.

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: Semi-spärra v3 gearbox

Inlägg av Welle »

Låt arl sitta kvar oavsett, finns ingen anledning att ta bort den oavset vilket mosfet man har
Lite finare, lite bättre

animal mother
Inlägg: 20
Blev medlem: tis dec 17, 2013 6:28 pm

Re: Semi-spärra v3 gearbox

Inlägg av animal mother »

Har samma modell av bössa och har funderat på samma sak men i dagsläget skjuter den inte så pass hårt att den måste semispärras så jag la idén på is men du kanske kan ha användning för den.
(Vet inte om detta fungerar men kanske nån kunnig mek kan svara på det.)

På höger sida av gearbox skalet finns ett litet gängat hål. När du osäkrar till semi och auto så löper en plastbit (vet ej vad den heter) över detta hålet.
Om man sätter en skruv i hålet (är gängat) så kommer skruven att hindra plastbiten (som rör sig över hålet när du osäkrar) från att kunna osäkra vapnet.
Men som jag ser det behöver plastbiten bara slipas ner lite för att kunna löpa så pass långt så att vapnet hamnar i Semi läge. Slipar du bara lite kommer alltså vapnet inte kunna hamna i auto läget rent fysiskt eftersom skruven spärrar.
Huruvida detta är godkänt som semispärrat, eller om det ens fungera, vet jag inte men det kan vara värt att prova.
Det är ju i alla fall gratis så när som på en skruv om du inte har en liggandes.

Som du ser på bilden så är mitt vapen i Semi läget och då skymmer plastbiten endast en liten del av det gängade hålet.

Lycka till med meckandet :)
semispärra.jpg

Skriv svar