Re: Sprucken gearbox på G&G GR16
Postat: tis mar 24, 2015 8:50 pm
När ett V2 skal väl drabbats av V2 döden så finns det inte mycket mer man kan göra än att köpa ett nytt, men eftersom du är rätt f*cked med det alternativet så får jag komma med de förslag jag har.
1. Jag gillar idén med silvertejp och löda(?). Go for it och ladda upp lite bilder när du lyckats!
2. Om jag inte minns fel så går det att ha en vanlig V2 gearbox i bössan bara att du (självklart) får leva utan rekylen.
3. Med lite tur så passar kanske ett m-block i bössan. De brukar inte kosta så värst mycket och är en billig garanti för M4 baserade V2 vapen. https://www.youtube.com/watch?v=sJnPCBNdt_0
4. Om det bara är ena sidan av gearboxen som spruckit så kan du med lite tur och envishet laga skiten med kemisk metall. Du måste isf. dremla bort en del och sen försöka hitta en tunn bit metall att limma fast som håller de två halvorna på plats. Om du väljer att göra detta så försök se till att du samtidigt filar i hörnen på gearboxen (likt denna bilden) för att underlätta belastningen på gearboxen. Har lyckats med detta förr men det är knappast någon permanent eller stabil lösning.
Dessvärre så brukar man bara få bita i det sura äpplet när detta inträffar och skaffa sig en ny gearbox (alternativt en V3 bössa så detta aldrig kan inträffa).
1. Jag gillar idén med silvertejp och löda(?). Go for it och ladda upp lite bilder när du lyckats!
2. Om jag inte minns fel så går det att ha en vanlig V2 gearbox i bössan bara att du (självklart) får leva utan rekylen.
3. Med lite tur så passar kanske ett m-block i bössan. De brukar inte kosta så värst mycket och är en billig garanti för M4 baserade V2 vapen. https://www.youtube.com/watch?v=sJnPCBNdt_0
4. Om det bara är ena sidan av gearboxen som spruckit så kan du med lite tur och envishet laga skiten med kemisk metall. Du måste isf. dremla bort en del och sen försöka hitta en tunn bit metall att limma fast som håller de två halvorna på plats. Om du väljer att göra detta så försök se till att du samtidigt filar i hörnen på gearboxen (likt denna bilden) för att underlätta belastningen på gearboxen. Har lyckats med detta förr men det är knappast någon permanent eller stabil lösning.
Dessvärre så brukar man bara få bita i det sura äpplet när detta inträffar och skaffa sig en ny gearbox (alternativt en V3 bössa så detta aldrig kan inträffa).