Ares G36 mekproblem
Postat: fre mar 20, 2015 7:23 pm
Hello! Jag håller på och skruvar på en lagkamrats G36a, det är den med blowback. Anledningen till skruvandet är att axeln på sectorgearet hade gått av (!). När jag bytte ut det så märkte jag dock att pistonghuvudet i princip hade noll täthet mot cylindern. Och mycket riktigt så sköt den kanske 20m med lobb. Jag gick då in igen och provade att byta o-ringen på pistonghuvudet, och fick bättre tryck, men fortfarande långt ifrån godkänt, den sköt kanske 30m istället =)
Så jag tänkte nu att först bara kolla så det inte är nåt fel med tätningen mot hop-up:en, men om det inte är det, vilket det troligen inte är, vad ska jag byta? Ska man bara byta pistonghuvud, och i så fall, har någon ett tips på ett som fungerar bra? Eller bör man byta hela klabbet? Cylinder, pistong, pistonghuvud, cylinderhuvud, nozzel. Något mer? Man har ju hört att Ares gearboxar ska vara ganska dåliga så är det bra att ta något annat också när man ändå är inne och pillar?
Btw, fan va jobbig triggern tillsammans med fnutten som petar på microswitchen är att få in i boxen när man ska stänga, någon som har ett failsafe tips på hur man ska få in det? Har ju lyckats tre gånger nu, men blir ju lite mera gråhårig för varje gång...
Tack på förhand // Marcus
Så jag tänkte nu att först bara kolla så det inte är nåt fel med tätningen mot hop-up:en, men om det inte är det, vilket det troligen inte är, vad ska jag byta? Ska man bara byta pistonghuvud, och i så fall, har någon ett tips på ett som fungerar bra? Eller bör man byta hela klabbet? Cylinder, pistong, pistonghuvud, cylinderhuvud, nozzel. Något mer? Man har ju hört att Ares gearboxar ska vara ganska dåliga så är det bra att ta något annat också när man ändå är inne och pillar?
Btw, fan va jobbig triggern tillsammans med fnutten som petar på microswitchen är att få in i boxen när man ska stänga, någon som har ett failsafe tips på hur man ska få in det? Har ju lyckats tre gånger nu, men blir ju lite mera gråhårig för varje gång...
Tack på förhand // Marcus