G&P M4 klickar
-
G&P M4 klickar
Tjenare alla!
Åkte på ett problem med min m4:a idag när jag var ute och sköt lite.
Gick igen ca 2-3 mag och så slutade den att skjuta. Geväret klickar bara. Väl hemma kopplade jag in batteriet på nytt och provsköt. Geväret fortsatte att klicka, men både batteriet och greppet blev varmt, väldigt varmt.
Jag skruvade upp bottenplattan på greppet och provade att skjuta ett skott. Motorn snurrar på, så jag tror inte att problemet sitter där. Men vad är det då?
Är batteriet förstört, eller är det motorn som strular?
Är inte så insatt i mekandet än, så jag har inte riktigt vågat mig på och montera isär det och se över motorn.
Tacksam för alla tips och råd.
Åkte på ett problem med min m4:a idag när jag var ute och sköt lite.
Gick igen ca 2-3 mag och så slutade den att skjuta. Geväret klickar bara. Väl hemma kopplade jag in batteriet på nytt och provsköt. Geväret fortsatte att klicka, men både batteriet och greppet blev varmt, väldigt varmt.
Jag skruvade upp bottenplattan på greppet och provade att skjuta ett skott. Motorn snurrar på, så jag tror inte att problemet sitter där. Men vad är det då?
Är batteriet förstört, eller är det motorn som strular?
Är inte så insatt i mekandet än, så jag har inte riktigt vågat mig på och montera isär det och se över motorn.
Tacksam för alla tips och råd.
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.
Re: G&P M4 klickar
Kontrollera om pistongen är fast i bakre läge, du behöver inte öppna gearboxen för att kolla detta utan går att se på utsidan.
"Ninjas came with lions"
-
När jag trycker av så är klick ljudet att den åker bak, men bara något millimeter.
Ladda batteriet. Kan va så att det är lite ström så den inte orkar dra motorn med motstånd.
Annars kan nåt göra så att det tar emot att dra tillbaka pustongen. Typ att nåt hamnat ur läge eller liknande
Annars kan nåt göra så att det tar emot att dra tillbaka pustongen. Typ att nåt hamnat ur läge eller liknande
-
Batteriet har jag laddat, antog först att jag hade dränerat det. Men nu är det full laddat.
Så om något skulle hamna om något hamnat ur sitt läge så bör jag alltså skruva isär bössan?
Så om något skulle hamna om något hamnat ur sitt läge så bör jag alltså skruva isär bössan?
Något lär ha kört ihop sig lite därinne. Låter som om att något låst sig, typ arl.
Säger som olle. Om du testa skjuta mer kan nåt.gå sönder istället. Eller mer om något är trasigt
Antingen har skit fastnat mellan kuggen tex att kuggen flisat.
Eller så är ditt batteri kasst.
Eller så är ditt batteri kasst.
Postonghuvudet kan ha lossnat. Hänt mig ett par gånger.
Raptors - FBI Hostage Rescue Team
-
Nu har jag äntligen plockat isär, rengjort och monterat ihop hela gearhuset. Dock kvarstår problemet. Bara klickar.
Då är det i princip bara att byta motor antar jag?
Då är det i princip bara att byta motor antar jag?