projekt m249 med TW funktioner
Postat: tis feb 17, 2015 3:56 pm
har tankar och planer på att försöka göra en m249 så den får TW funktioner. så gott det går iaf.
planen just nu är lite luddig. då jag inte riktigt vet vad som blir overkill.
därav behövs era synpunkter på vad som är spelvänligt och inte.
jag kommer förmodligen lägga i en switch så man kan koppla bort extrafunktionerna och då får en vanlig aeg. ifal nu något går sönder eller på tex söndagsspel
tanken bakom detta är väl mest inför milsim att få en verkligare hantering av vapnet fast anpassat efter airsoft.
just nu tittar jag på gate merf 3.2 som mosfet. dels för att jag redan har ett projekt som nästan är klart med en mp5a med sådana funktioner och vet redan hur jag kopplar en gatemosfet så det funkar med programeringen.
tanken är att ha kvar standar magasinkapacitet som nu är 2400skott.
men i programmet begränsa mängden kulor innan man måste simulera att man laddar om.
säg ett spel med lowcaps. då har man oftast dubbelt antal bbs i magasin än vad riktiga vapen har. så i en m249 blir det 400bbs.
programmet räknar bbs. och när man når 400 så "låser" den vapnet. för att låsa upp vapnet så måste man mantla, sedan öppna topcovern (tror ja den heter), ta ut ammolänken och lägga tillbaka. stänga topcovern och mantla igen.
nu vet jag inte rent så om detta funkar bra att programera och funkar bra praktiskt.
är detta overkill? ska nånting bort för bra dynamik eller läggas till?
vilken kulmängd kan vara bra innan omladdning (tänk milsim)
finns också en tanke på att kanske låta vapnet "jamma" vid för långa skurar och man måste då göra hela simulationen igen.
planen just nu är lite luddig. då jag inte riktigt vet vad som blir overkill.
därav behövs era synpunkter på vad som är spelvänligt och inte.
jag kommer förmodligen lägga i en switch så man kan koppla bort extrafunktionerna och då får en vanlig aeg. ifal nu något går sönder eller på tex söndagsspel
tanken bakom detta är väl mest inför milsim att få en verkligare hantering av vapnet fast anpassat efter airsoft.
just nu tittar jag på gate merf 3.2 som mosfet. dels för att jag redan har ett projekt som nästan är klart med en mp5a med sådana funktioner och vet redan hur jag kopplar en gatemosfet så det funkar med programeringen.
tanken är att ha kvar standar magasinkapacitet som nu är 2400skott.
men i programmet begränsa mängden kulor innan man måste simulera att man laddar om.
säg ett spel med lowcaps. då har man oftast dubbelt antal bbs i magasin än vad riktiga vapen har. så i en m249 blir det 400bbs.
programmet räknar bbs. och när man når 400 så "låser" den vapnet. för att låsa upp vapnet så måste man mantla, sedan öppna topcovern (tror ja den heter), ta ut ammolänken och lägga tillbaka. stänga topcovern och mantla igen.
nu vet jag inte rent så om detta funkar bra att programera och funkar bra praktiskt.
är detta overkill? ska nånting bort för bra dynamik eller läggas till?
vilken kulmängd kan vara bra innan omladdning (tänk milsim)
finns också en tanke på att kanske låta vapnet "jamma" vid för långa skurar och man måste då göra hela simulationen igen.