projekt m249 med TW funktioner

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Mrmonkeey

projekt m249 med TW funktioner

Inlägg av Mrmonkeey »

har tankar och planer på att försöka göra en m249 så den får TW funktioner. så gott det går iaf.

planen just nu är lite luddig. då jag inte riktigt vet vad som blir overkill.
därav behövs era synpunkter på vad som är spelvänligt och inte.
jag kommer förmodligen lägga i en switch så man kan koppla bort extrafunktionerna och då får en vanlig aeg. ifal nu något går sönder eller på tex söndagsspel

tanken bakom detta är väl mest inför milsim att få en verkligare hantering av vapnet fast anpassat efter airsoft.

just nu tittar jag på gate merf 3.2 som mosfet. dels för att jag redan har ett projekt som nästan är klart med en mp5a med sådana funktioner och vet redan hur jag kopplar en gatemosfet så det funkar med programeringen.

tanken är att ha kvar standar magasinkapacitet som nu är 2400skott.
men i programmet begränsa mängden kulor innan man måste simulera att man laddar om.
säg ett spel med lowcaps. då har man oftast dubbelt antal bbs i magasin än vad riktiga vapen har. så i en m249 blir det 400bbs.

programmet räknar bbs. och när man når 400 så "låser" den vapnet. för att låsa upp vapnet så måste man mantla, sedan öppna topcovern (tror ja den heter), ta ut ammolänken och lägga tillbaka. stänga topcovern och mantla igen.
nu vet jag inte rent så om detta funkar bra att programera och funkar bra praktiskt.

är detta overkill? ska nånting bort för bra dynamik eller läggas till?
vilken kulmängd kan vara bra innan omladdning (tänk milsim)

finns också en tanke på att kanske låta vapnet "jamma" vid för långa skurar och man måste då göra hela simulationen igen.

Jackjaevel

Re: projekt m249 med TW funktioner

Inlägg av Jackjaevel »

Har installerat merf 3.2 i flera m249 samt en ares m4 (också micro) och alla 6 har funkat klockrent.
Kontaktstuds på en så grov microswitch är bull..

Och Sargeswe undrar vem det var som installerade din!?! *tihi fnizz*

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Det är ju klart det går att installera merf 3.2 med microswitch då den är anpassad för det. Med andra mosfets kan det bli problem, särskilt om dom har AB.

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Jag planerar att använda asr då den också är anpassad för microswitch.
För merf3.2 har funktioner jag ändå inte kommer behöva i min m249

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Vilka M249 har 400 magasin? Vanligaste är nog mycket mindre, 200 box och 100 länkar i tygpåsar.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Jo jag vet. Men jag tänkte på just att lowcaps är 60 skott oxh inte 30. Därav 400 istället för 200.
Men ska jag på ett spel med realcaps så kan jag ändra till 200skott

Skriv svar