G & P M16A4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Blåbär

G & P M16A4

Inlägg av Blåbär »

Tänkte uppgradera min M16, den är helt orörd (bortsett selector plate)

"Out of the Box" ca 130 m/s och det borde räcka tycker jag.

Pipa sitter väl en 509mm 6.03 orginal tror jag ?
Hade tänkt en 550mm då jag har en "ljuddämpare" på men vet inte om jag skall ha en 6.01 6.02 eller en 6.03 ?

Gummi 60 70 eller 80 ? vilket fabrikat man skall välja vet jag dock inte.... A+ Guarder Madbull......

Hopp upp hus är orginal G & P är det bra nog eller behövs det ett bättre ?

Kulvikt 0.28, 0.30 eller 0.36 ?
kör idag med guarder .028 tycker dock att dom "seglar" iväg lite på slutet.

Kör bössan som Semi Sniper (den är semi spärrad via modifierad selector plate)

Alla förslag är välkomna, men motivera gärna varför :)

/N
I don't need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives

Myt4z

Re: G & P M16A4

Inlägg av Myt4z »

Pipan är individuellt, ju tightare diameter du har desto större krav kommer det ställas på kulkvaliten du använder.
Jag skulle personligen kört på 6.01 som semisniper, och se till att alltid använda sjyssta kulor.

Gummit låter jag någon annan uttala sig om, då jag inte har 130 m/s i ngn av mina bössor. Har däremot hört gott om madbulls blåa och guarders genomskinliga.

Hophuset ska def hålla. Se till att täta det bra bara så ska det inte vara några problem.

Kulvikten får du pröva dig fram vad som passar. Kör själv med .28 i min 110m/s bössa utan problem. Men min andra bössa som gjorde 110 funkade inte .28 lika bra.
Om jag skulle gissa så tror jag .30 blir bra om du ligger på 130 ms, men som sagt, pröva dig fram helt enkelt.

Skriv svar