mina boll drar åt höger..

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

mina boll drar åt höger..

Inlägg av Conny81 »

hej undrar om någon har en aningen om vad det kan bero på...

hur jag än ställer hopen så har mina boll en förmåga att dra sig åt höger faller ej eller sticker ej upp just nu men hur jag än gör så drar dom åt höger , efter ca 20 meter..( så man får sikta en bit sidan om målet , har sniperbössa)

Setup är

150 fjäder
ASP cylinder
ASP pistong
ASP springguide
ASP hophus
Deepfire 6.0.4 pipa

Tätat pistongen till max , tätat pipa och hopgummi ( kör rött madbull och en fishbone spacer)
Kulorna är madbull preckulor ( 0,40) ..

Testat ha hopen riktigt lös ( då smäller d för mycket och bössan är ej lika tyst) haft den på det hårdaste då drar dom upp i skyn ordentligt , justerat små små steg mellan hård och lös hop , men får dom ej riktigt att sluta svänga åt höger...

Är det någon som har något bra tips så dela gärna med er av dem :)

Mvh Conny

rnygren
Inlägg: 21
Blev medlem: fre jan 10, 2014 9:22 pm

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av rnygren »

Vad spelar det egentligen för roll ifall bössan "låter för mycket", som du själv uttrycker dig? Hophupen ställs väl utefter behov, och inte utefter hur högt eller lågt det smäller när man skjuter?
I övrigt så har det ju inget med hopens ställbarhet att göra. Däremot kan det väl ha med hopuphuset i sig att göra. T.ex att dess placering på pipan inte stämmer.
"Efter regn kommer solsken"
- Roland Järverup

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Conny81 »

hittade en h spacer ska se hur den blir..

med rak hoppas jag du menar på sidled och inte stå med ena kanten upp så att säga utan ligga längs med..

10 november 2014, 19:10:

testade mapleleafs 85 gummi mot madbull rött ...med mapleleaf tappar man fart.. och läste om det att det gummit lämpar sig bäst för en ordentligt kraftig fjäder.. så bara att sätta tillbaka madbull gummit igen

jag både förlorade fart och kulan nådde ej lika långt fram konstigt nog

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Conny81 »

är inte airsoftpro spacers.. testat madbull fishbone även dreamarmy h-spacer... men tycker båda vill hamna lite på sniskan....tycker ej hoparmen är rörlig lite i sidled.. hur kan man åtgärda det enklast utan att slösa för mycket pengar.. går d inte att klämma in lite tejp där armen sitter kanske?

testade kombinera mapleleaf gummit med h-spacer , går lite rakare men går så slött fram..( som jag skrev tidigare googlade och läste lite om det gummit , är ett bra gummi om man har hög utgångshastighet.. men jag har bara 150 fjäder och innan allt var tätat ordentligt chronade det bara 117ms md 0,20 boll... måste hitta nånstans o chrona igen nu och se om tätningen gjort nån avsevärd skillnad..

imorgon ska jag sätta tillbaka madbull gummit igen och testa det med h-spacern , problemet är dom e så korta och där är mycket space i hophusets hål för spacern så den måste ligga exakt på plats hela tiden annars pressar bara ena kanten av spacern på bollen.. sett många klipp där vissa limmar fast spacern ( en vanlig pärla) men då pressar den ej över hela kulan tyvärr ju..

Fearless
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 02, 2013 11:51 am

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Fearless »

Lustigt att ingen nämnt detta förut.... Hur håller du bössan? Håller du den helt rakt eller lutar du den lite för att t ex se bra i siktet? För om du bara lutar bössan det minsta lilla så kommer kulorna att dra åt det hållet.

Så om du håller bössan helt rakt och du inte hittar någon fel så prova att luta bössan lite tills kulan går rakt! :)
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av livewire »

You can use the metal from a can of coke etc to make thin shims to hold the hop up in place, cut out the piece and place them between the wall of the hop up and the arm


Maybe also have a read here

http://www.airsoftsniperforum.com/42-ma ... m-mod.html
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Xelley »

Vaddå? Skulle det vara konstigt att tala om för någon som har problem med att kulan drar sig i sidled att man skall hålla bössan rakt? Det är extremt lätt att den hamnar lite på sniskan.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Conny81 »

LUndberg nej där är inget läckage ( kanske var det innan ej chronat den nu sen jag tätat)

Tätat hoppgummi mot pipan med gängtejp , där sitter även en cylinder till hophusets ingång jag tätat runt om , tätat pistongen , även tätat ytterpipan mest för ljudets skull ...

att det skulle vara läckage nu låter väldig osannolikt då jag varit mycket nogrann med vad jag gjort och tätat där det går att täta... jag ska försöka ta mig nånstans och chrona den nu sen allt e tätat och se va det visar nu...

jag tänkte beställa en 160 fjäder oxå.. men du varför klipper man en fjäder tappar den inte lite av sin power då? har en 180 liggandes hemma men orkar inte dra den ..

jag har gjort allt folk sagt till mig att göra , så vad mer finsn d liksom haha :P

11 november 2014, 16:56:
Lindberg77 skrev:Det där problemet hade jag med, huset som var lite vridet på pipan, bara att lossa dom 3 insex skruvarna och vrida.
Mitt problem uppkom dock inte förän runt 70- 75 m då kulan började tappa fart och luften greppa den på ngt sätt?

Det som förvånar mej är att du säger att du har för klen fjäder? M150 är inte klent i en sniperbössa förutsatt att du har ett någorlunda tätt system. Min well mb01 ger med KLIPPT 150 fjäder 210 m/sek (143 m/sek med 0.43 kula)
Du måste ha ett jädrans läckage?? Du kanske skulle kolla upp det först? Gå igenom alla ev ställen där det skulle kunna läcka. pistonghuvud, cylinder huvud, gummi- nozzel, gummi- pipa.
glömde, även tätat nozzle med silikon gummi mot pistongen har tätat allt!

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Conny81 »

frågar du alla samma fråga? :P nej men jag räknar med att det är tätt , blåser bla igenom nozzle ( skitsvårt o förklara) och det går ej att få igenom nån luft alls.. kom hit och kolla över det vet ja du som e bra på det då ju :) du är välkomen att testa :) jag bor i skurup , bara att säga en dag ( om du nu bor i skåne dvs) jag har följt allas tips och råd , från folk som e mycket kunniga verkar det som ..och om jag gör som dom säger då räknar jag med det fungerar :)

Tors ska jag ut vid skogen vi har och se hur kulorna går på längre avstånd.. sen fre el lör se om jag kan ta mig till malmö och chrona bössan..gör den mer än 117 ms nu efter jag tätat och fixat så vet jag att jag lyckats...chronar den under 117 har jag misslyckats.. den borde chrona runt 150-160 med 0,20 boll .. :/

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Conny81 »

Kamphund skrev:Exakt vad Mrmonkeey skriver. Att man har tätat behöver inte betyda att det är tätt.
Att kulan drar snett beror 100% på att innerpipan eller gummit inte är helt centrerade. Det finns inget annat som kan påverka.
jaså jag vet jag satt den rakt.. då jag mätte och satte markeringar på gängtejpen så d linjerar :/ nähä o hur ska jag då veta att jag ej tätat rätt asså bara för jag e ny på meck betyder det inte jag gör fel hela tiden :/ jag gör som folk förklarar och blir det fel så förklarar dom fel eller nåt.. hållt på med denna bössan ett bra tag nu så kan ju säga jag börjar kunna den ut och innan till ..pipan är så långt bak i huset som den ska vara , gummit är på plats , följt den guiden för tätning av gummi och pipa med gängtejp som finns på forumet.. tätat pistongens kant där o-ringen sitter med gängtejp så den verkligen är precis den går ner i cylindern det finns inget space i mellan man måste få ringen exakt rätt för det ens ska gå o föra ner den , har tätat nozzlehuvudet med en bit gummi innuti.. skickade bilder på allt jag gör till en som kan och han sa jag gjort helt rätt.. :)

bästa är om någon expert då kollar över det , då kan det ju inte bli fel med pipa eller nåt..

och ja pipan är rak den är i stål och ny så den är det inget fel på.. dock så tycker jag den skjuter kraftigare nu och e mer tjong i den sen jag tätat grejer.. så det är ett plus..

Skriv svar